همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به قطعنامه جدید اتحادیه اروپا، گفت: اتحادیه اروپا تصور نکند این اقدامش بدون پاسخ باقی خواهد ماند قطعا جمهوری اسلامی در روابطش با کشورهایی که اینگونه رفتار داشته باشند تجدید نظر می‌کند.

به گزارش مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای غدیر در پاسخ به سئوالی مبنی بر تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی و بانک مرکزی گفت: رفتارهای انگلیس و آمریکا نشات گرفته از یک نوع عقب افتادگی است.[استعمارگران بار دیگر ایران را تحریم کردند]

 وی افزود: حادثه‌ای در مسئله هسته‌ای ما رخ نداده بود که جدید باشد و موجب تصویب چنین قطعنامه‌ای شود. بنابراین باید منشاء این قطعنامه را در جای دیگری جستجو کرد.

 لاریجانی تصریح کرد: منشاء اصلی این قطعنامه تحولات منطقه است، دیکتاتورهای دست نشانده غرب یکی یکی زمین خورده اند، بنابراین انگلیس و آمریکا دست به یک لجبازی سیاسی زده‌اند.

 رئیس مجلس با بیان اینکه تصور غرب و آمریکا این است که انقلاب اسلامی نقش کانونی در منطقه دارد و پیام‌هایی دارد که دیکتاتورهای دست نشانده آنها را زمین می‌زند، گفت: اقدام اخیر اتحادیه اروپا مقداری هم مربوط به تقلاهایی است که آنها در شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته اند که موثق هم نبود.

 وی اظهار داشت: آژانس قطعنامه‌ای هم صادر کرده اما همین قطعنامه هم پرمحتوا نبود.

 نماینده قم در مجلس تاکید کرد: اتحادیه اروپا تصور نکند اقدام آنها بدون پاسخ باقی خواهد ماند. قطعا جمهوری اسلامی در روابطش با کشورهایی که اینگونه رفتارها را داشته باشند تجدید نظر خواهند کرد ما هم در مجلس شورای اسلامی به زودی این مسئله را بررسی می‌کنیم.

 لاریجانی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا غرب با تحریم بانک مرکزی به اهداف خود دست می‌یابد، گفت: به هر حال آنها یک گام برداشته‌اند و ایران هم حتما گام هایی بر خواهد داشت. این تحریم‌ها در مسیر تحولات هسته‌ای جمهوری اسلامی تاثیری نخواهد داشت و به زودی بررسی تحریم بانک مرکزی را در دستور کار مجلس قرار خواهیم داد.

کد خبر 151889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز