معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در همایش نکوداشت علامه امینی گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری تهران در نیمه دوم سال با محوریت تجلیل و نکوداشت مفاخر علمی و دینی به‌منظور تقویت باورهای مذهبی در بین جوانان برگزار خواهد شد.

ایازی

به گزارش سما، سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در همایش نکوداشت علامه امینی که روز گذشته با پیام آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی آغاز به کار کرد، ضمن بیان این مطلب افزود: توسعه باورهای دینی و ترویج مفاهیم مذهبی در بین جوانان، مهم‌ترین دغدغه مدیریت فرهنگی شهر به شمار می‌آید و با تاکید بر این رویکرد، برنامه‌های ویژه‌ای در نیمه دوم سال‌جاری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تجلیل از مفاخر علمی و دینی یکی از راهکارهای اساسی شهرداری تهران به‌منظور پاسداشت مقام و جایگاه علما و دانشمندان به شمار می‌آید. این مراسم با هدف ارائه الگوی شخصیتی و معرفتی به جوانان و معرفی سیره علمی و عملی آنها به شهروندان برگزار می‌شود.

ایازی با اشاره به برگزاری موفق همایش علامه عسگری در اواسط مهرماه سال‌جاری گفت: شهرداری تهران به‌دنبال برگزاری موفق همایش علامه عسگری، امروز توفیق آن را یافته است که با برگزاری همایش نکوداشت علامه امینی، میزبان جمعی از بزرگان و علما جهت بازشناسی آثار و زندگی این شخصیت ارجمند باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ترغیب جوانان به حضور در این مراسم و آشنایی با مفاخر و علمای دینی یکی از مؤثرترین راه‌هایی است که می‌توان به‌منظور افزایش هویت دینی و ملی در بین این گروه سنی برگزید.

وی ادامه داد: همایش تجلیل از مترجمان نهج‌البلاغه شنبه هفته جاری به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 18شهرداری تهران برگزار شد.

همچنین حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین جلال‌الدین دین‌پرور، رئیس بنیاد نهج‌البلاغه ضمن قدردانی از فعالیت‌های دینی و مذهبی شهرداری تهران گفت: درباره شخصیت و آثار علامه امینی تا‌کنون آثار بسیاری منتشر شده است ولی بازهم بسیاری از ابعاد شخصیتی و علمی ایشان ناگفته مانده است که ورود شهرداری تهران به این عرصه می‌تواند بسیاری از زوایای شخصیتی وی را برای جوانان معرفی کند.

کد خبر 151816
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز