همشهری آنلاین - زهره بانی: ثبت روزانه خاطرات یک سرگرمی بسیار با ارزش است که اگر طولانی مدت ادامه پیدا کند و از انجام آن خسته نشوید دفترچه خاطرات شما تبدیل به گنجینه‌ای با ارزش از وقایع زندگی می‌شود

دفترچه خاطرات

داشتن دفترچه خاطرات روشی سرگرم کننده برای ثبت وقایع زندگی است و ممکن است در ابتدا مشتاق نوشتن باشید، اما به مرور این تکرار برای شما خسته کننده شود.

اینجاست که شما باید با خلاقیتی که از خود نشان می‌دهید دفتر خاطرات خود را همیشه جذاب نگهدارید. اما چگونه؟

صفحات جدول بندی شده

فرض کنید یک اتفاق خاصی را می‌خواهید بازخوانی کنید، دفترچه خاطرات خود را با کشیدن یک جدول طوری درست کنید که با انتخاب یک روز به خصوص، به سرعت بتوانید به خاطرات آن روز دسترسی پیدا کنید.

از عکس استفاده کنید

می‌توانید از عکس‌هایی که از مجلات یا روزنامه‌ها می‌چینید یا تصاویر اشخاص مهم برای توضیح وقایع روز خود استفاده کنید. تصاویر وقایع می‌تواند به شما در طبقه بندی و مرتب کردن احساسات یا مسایل کمک کند. هر چیزی را که در ذهن خود برایش تصویرسازی کنید، بهتر در ذهن می‌ماند.

قلم خود را عوض کنید

وفاداری‌تان به خودکارهای مشکی و آبی را کنار بگذارید. با مجموعه‌ای از مداد و خودکارهای رنگارنگ دفتر خاطرات خود را زیبا و آراسته کنید. مثلا می‌توانید از رنگ‌های مختلف برای نشان دادن احساس خود استفاده کنید مثل رنگ قرمز برای نشان دادن عصبانیت یا رنگ آبی برای آرامش و ...

برچسب‌های مختلف را به کمک بگیرید

اگر مثلا می‌خواهید انجام کاری یا اتفاقی را به شکلی برجسته کرده و از دیگر اتفاقات متمایز کنید، یک برچسب ستاره‌ شکل در کنار آن بگذارید. برچسب‌های رنگارنگ می‌تواند با معانی متفاوت برای اتفاقات مختلف مورد استفاده قرار گیرند به عنوان مثال قلب‌های رنگی برای دوستی‌های تازه یا فرشته‌های کوچولو برای سفرهای زیارتی و امثال آن.

فضای شاعرانه ایجاد کنید

فضای دفتر خاطرات خود را با اشعار زیبا تزیین کنید. با استفاده از قالب‌های استعاره و جملات با قافیه، عمق روح و جان خود را در دفتر خاطرات خود تخلیه کنید. با این کار علاوه بر زیبایی نوشتار، شاید به مرور زمان بتوانید توانایی سرودن شعر را نیز در خود کشف کنید.

دفترچه خاطرات

محل آغاز کلامت را مرتب تغییر بدهید

چه کسی حکم کرده که شما باید همیشه صفحه‌تان را از یک جای معین شروع کنید؟ یک بار آغاز کلامتان را در وسط صفحه قرار دهید، یک بار وارونه شرح ماجرا را شروع کنید، با این کار اجازه بدهید چشمان شما یا دیگران در دفتر خاطرات کند و کاو کند.

پیشرو و موجد باشید

یک دفتر خاطرات شیک و بی نظیر بخرید. برخی از دفترهای خاطرات حاوی پرسش‌های جالب، جملات زیبای بزرگان و صفحات منقوش و طرح دار است که خود این نوع تزئینات به انگیزه شما برای درج خاطرات می‌افزاید.

در دفتر خود پذیرای میهمان باشید

از دوستان، فرزند، همسر یا اعضای فامیل خود بخواهید که یادداشت‌هایی برای شما بنویسند. درج نقطه نظرات و افکار دیگران در دفتر خاطرات می‌تواند تجربیات جالبی برای شما به همراه داشته باشد.
به این روش شما از دفتر خاطرات‌خود چیزی می‌سازید که هر روز مشتاق نوشتن در آن هستید و در واقع آن را به یک اثر هنری تبدیل می‌کنید.

کد خبر 151757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز