گروه شهری: به گفته قالیباف منطقه 19 به قطب شهر تهران و بوستان ولایت به نقطه توسعه وسیع حوزه جنوب شهر تبدیل خواهد شد.

قالیباف

محمد باقر قالیباف شهردار تهران یکشنبه به‌ منظور افتتاح 55 طرح عمران شهری در منطقه‌19 تهران حاضر شد و طی سخنانی در میان جمعی از شورایاران، خانواده شهدا، نخبگان و قهرمانان ورزشی منطقه گفت: از 5 سال پیش تا‌کنون نه‌تنها فاصله میان شمال و جنوب شهر بیشتر نشده بلکه ما ادعا داریم که این فاصله کمتر هم شده است.

به‌گفته شهردار تهران، زیرساخت‌های فراهم شده در منطقه ‌19 به تولید ثروت برای ساکنین آن منجر شده است. یکی از نمونه‌های بارز این رشد از نظر شهردار تهران تحویل 300 هکتار زمین پادگان قلعه‌مرغی است که تبدیل بخشی از این اراضی به بوستان ولایت تنها نقطه شروع و قدم نخست مدیریت شهری در ساخت انواع فضاهای فرهنگی، تفریحی، اقتصادی، تجاری و... در این نقطه با ارزش از شهر است.

قالیباف از تکمیل خط 3 مترو در سال ‌91 خبر داد و گفت: این خط از آیت‌الله سعیدی در منطقه 19 آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان راه‌آهن، خیابان ولیعصر، خیابان شهید بهشتی، میدان رسالت، شهید صیاد شیرازی و بزرگراه شهید بابایی به ازگل و شهرک شهید محلاتی خواهد رسید تا جنوب شرق را به شمال شرق تهران وصل کند.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود از ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم منطقه 19 سخن گفت و توضیح داد: روزگاری بود که ساکنین منطقه 19 دسترسی روشن و مشخصی به شرق و غرب و شمال و جنوب نداشتند یا در همین 6 سال پیش در نشست با شورایاران مناطق جنوبی محور درخواست‌های مردم تنها نظافت و رفت و روب بود که هم‌اکنون به مطالبات فرهنگی، تفریحی و اجتماعی ارتقا یافته است که این نشان‌دهنده تغییر ارتقای دیدگاه مردم نسبت به شهرداری است.

به گفته قالیباف، همین که جوانان بسیجی و متدین این منطقه در شرایط نابرابر به لحاظ برخورداری از امکانات آموزشی و تسهیلات و مربی موفق شدند که جزو قهرمانان ملی در حوزه علم و دانش و ورزش باشند نشان می‌دهد که مناطق جنوبی به‌خصوص منطقه 19 از جهت منابع انسانی و نیروهای نخبه ظرفیت بالایی دارد.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود مدیریت شهری را در مقابل آسیب‌های اجتماعی مسئول دانست و گفت: به‌عنوان یک خدمتگزار همه دغدغه من این است که اگر فرزندی به‌ویژه در حوزه جنوب شهر به گناهی آلوده یا به انحراف کشیده شود من به‌عنوان شهردار تهران در گناه او شریک هستم زیرا شاید اگر مجموعه ورزشی، زمین چمن، خانه قرآن، کلاس‌های علم و دانش، مسجد، سینما یا حتی گود زورخانه می‌ساختیم می‌توانستیم از کشیده شدن این جوان به انحراف جلوگیری کنیم.

در مقابل به گفته قالیباف اگر با تلاش مدیریت شهری این جوان تبدیل به کاسبی متدین، قهرمان المپیک و انسان مؤثری شود ما هم در ثواب آن شریک هستیم.

وی خواستار همکاری شورایاران، بسیج و نیروی انتظامی با مدیریت شهری در حل مشکلات جامعه با محوریت مسجد شد و گفت: امروز در شهرداری تهران با خرد جمعی و عقلانیت به موضوعات نگاه کرده و ارزش مداری را به شکل واقعی مورد توجه قرار می‌دهیم.

قالیباف برخی بداخلاقی، پرده‌دری و غیبت کردن‌ها را تقبیح کرد و افزود: اگر بد کسی را با صدای بلند گفتیم این شجاعت نیست و محکوم به شکست است؛ در عوض شجاعت و شرط ماندگاری درصورت حرکت بر مدار سنت‌های الهی محقق می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم دوست ندارند تعریف عدالت بشنوند بلکه باید طعم عدالت را بچشند تصریح کرد: در حوزه شهری تلاش کرده‌ایم اگر کسی برای مثال از منطقه 19 به جاهای دیگر شهر رفت حداقل در سرانه‌های عمومی اختلاف طبقاتی را حس نکند.

کد خبر 151676
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز