همشهری آنلاین: نخستین پورتال کنسرسیوم محتوای ملی روز شنبه بیست و هشتم آبان با هدف دسترسی به اطلاعات و محتوای ایرانی ـ اسلامی در فضای مجازی رونمایی شد.

پورتال کنسرسیوم محتوای ملی رونمایی شد

به گزارش همشهری آنلاین، پورتال کنسرسیوم محتوای ملی با حضور مسئولان 11 مرکز اسنادی و کتابخانه‌ای کشور عضو این کنسرسیوم و دست اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز به کار کرد.

در این مراسم که در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد دکتر سعیدرضا عاملی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، مهدی اخوان  قائم مقام وزیر ارتباطات در فنآوری و امور بین‌الملل، اسحاق صلاحی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی و فن آوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی سخنرانی کردند.

در این کنسرسیوم، محتوای اطلاعاتی همه مراکز اسنادی و کتابخانه‌ای در یک فضای مجازی حضور مشترک داشته و محققین و پژوهشگران با مراجعه به این پورتال می‌توانند محتوای مورد نظر خود را به دست بیاورند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بنیاد دایره‌ المعارف اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مراکز اسناد آستان قدس رضوی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران، مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، مرکز نشر دانشگاهی و مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در راه‌اندازی این پورتال مشارکت دارند.

کد خبر 151543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز