همشهری آنلاین: نماینده دائم ایران درسازمان ملل با انتقاد از سیاست های خصمانه واشنگتن علیه تهران، گفت : آمریکا از هر ابزاری از جمله شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دشمنی با جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند.

محمد خزاعی درحاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به موضوع بررسی پیش نویس قطعنامه آمریکایی- سعودی اختصاص داشت، اظهار داشت :استفاده ابزاری آمریکا از برخی کشورها و جوامع بین المللی برای رسیدن به مقاصد شوم خود به امر عادی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی از کشورهای منطقه خواست تا در دام توطئه ها و نیرنگ های آمریکا نیفتند زیرا تجریه نشان داده است، کشورهایی که در جهت منافع کاخ سفید حرکت می کنند، در نهایت آمریکایی ها آنها را طرد خواهند کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در بخش دیگری از این گفت وگوی به سیاست های ایران در قبال همسایگانش اشاره کرد و گفت:جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعتماد و همزیستی مسالمت آمیز با همه کشورها بویژه همسایگان خود رفتار می کند.

خزاعی به سناریو سازیهای بی اساس و دروغین آمریکا علیه ملت ایران اشاره و تصریح کرد آمریکا و همپیمانانش چون متوجه شده اند با سناریو سازی نمی توانند جامعه جهانی را با خود همراه کنند، از یک فرصت استفاده کردند تا نیات شوم خود را با قطعنامه ای که هر دو سال یکبار در رابطه با کنوانسیون 1973 به تصویب می رسد، همراه کردند.

'کنوانسیون 1973 در رابطه با حفظ از جان دیپلماتها است و همواره با اجماع جهانی و حتی بدون رای گیری به تصویب می رسد.'

وی افزود روز جمعه به دلیل اینکه امریکا از طریق عربستان برای رسیدن به نیات شوم خود، بندهایی به آن اضافه کرد بود، نیمی از اعضای مجمع یا در رای گیری شرکت نکردند و یا به آن رای ممتنع دادند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به تلاش های امریکا برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و ارجاع آن به شورای امنیت به منظور تصویب اعمال تحریم های جدید، اظهار داشت ، آمریکا با ناکامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی، در سازمان ملل دست بازی کودکانه ای زد و شکستی دیگر را تجربه کرد.

 

کد خبر 151483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز