گروه اقتصادی: نخستین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز بدون حضور سران کشورهای عضو برگزار شد و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران هم به جای شرکت در این نشست ترجیح داد تا پیام خود را به رستم قاسمی وزیر نفت بدهد تا در این نشست آن را بخواند.

سیاست اقتصادی

علت غیبت احمدی‌نژاد

وزیر نفت با اشاره به غیبت احمدی‌نژاد در نخستین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در قطر گفت:«رئیس‌جمهور ایران می‌خواست در این نشست شرکت کند اما نتوانست بیاید». رستم قاسمی همچنین هشدار داد که وضع هرگونه مالیاتی از سوی کشورهای مصرف‌کننده، بازار انرژی را از مسیر درست خود خارج می‌کند. قاسمی همچنین گفت که کاهش ارزش دلار بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش همشهری، عدم‌استقبال سران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گازی جهان از نشست دوحه قطر در حالی رخ داد که ارگان رسانه‌ای وزارت نفت ایران در گزارشی مدعی شد که این نشست در حالی آغاز به کار کرده که شاید بتوان آن را مهم‌ترین گام کشورهای عضو این مجمع برای همکاری بیشتر در مدیریت بازار گاز خواند. از مهم‌ترین مصوبات نخستین نشست سران کشورهای عضو، تمدید دبیرکلی نماینده روسیه بر این مجمع و عضویت عمان بود.

به گزارش صدای روسیه، در نخستین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در دوحه، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه حضور نداشتند که دلیل مشخصی برای آن اعلام نشده است. تنها سخنگوی نهاد ریاست‌جمهوری روسیه به گفتن این موضوع بسنده کرده که سفر به دوحه در برنامه رئیس‌جمهور روسیه نبوده است.

کد خبر 151219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز