جمعه ۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شواهد نشان می‌دهد ارتباطات بی‌سیم وایمکس که عملا تفاوت فاحشی با DSLها ندارد، هنگام مشکلات آب و هوایی از خود عکس‌العمل نشان داده و دچار افت کیفیت می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمود زارعی - مدیر فناوری اطلاعات با اشاره به خدمات ضعیفی که از سوی برخی اپراتورهای وایمکس ارائه می‌شود گفت: متأسفانه زیرساخت‌های موجود در کشور جوابگوی ارائه خدمات نسل‌های 3 و 4 به صورت کامل نیست.

وی ادامه داد: زیرساخت متشکل از فیبر نوری تا نقاط اتصال ارتباطی و مناطق مبدأ یکی از ضروریاتی است که باید قبل از بهره‌برداری از سرویس‌های مبتنی بر امواج شکل بگیرد تا روند خدمات‌دهی و هم‌چنین مراحل میانی آن با مشکلی مواجه نشویم.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: امروزه وایمکس ارایه و از اینترنت پرسرعت دم زده می‌شود اما سرعت این وایمکس‌ بیش از 128 kbps نیست و فقط اسمش ارتباطات بی‌سیم است، در حالیکه هیچ تفاوتی با DSLها ندارد و حتی در مشکلات آب و هوایی نیز از خود عکس‌العمل نشان داده و دچار افت کیفیت می‌شود.

زارعی معتقد است که کاربران اینترنت عصر انفجار اطلاعات به هیچ عنوان راضی نمی‌شوند که تکنولوژی ضروری و دم‌دست‌شان بیش از اندازه بزرگ و خارج از چارچوب‌های استاندارد باشد اما بازار ارتباطات بی‌سیم اینترنت در حال حاضر توسط ابزاری صورت می‌پذیرد که بسیار بزرگ بوده و علی‌رغم اینکه جهت حمل و نقل آسان به وجود آمده‌اند، عملا به این هدف دست نیافته‌اند و این موجب می‌شود که کاربر درنهایت از اینترنت تلفن همراهش استفاده کند.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات تصریح کرد: امنیت ارتباطات بی‌سیم در حال حاضر نسبی است و هیچ تعهدی نمی‌توان داشت که ارتباطات ایمن برقرار شود؛ هیچ توقعی هم نمی‌توان داشت که استقبال از این سیستم‌ها به صورت روزافزون شکل بگیرد.

وی ابراز کرد: اگر هم‌اکنون شاهدیم که استفاده از اینترنت بی‌سیم و مبتنی بر نسل‌های 3 و 4 شکل نگرفته، به دلیل فقدان اطلاع‌رسانی وافر و مناسب بوده است که منجر شده است کاربران درباره وایمکس اطلاعاتی جز این نداشته باشند که ارتباطی پرسرعت است.

زارعی یادآور شد: باید سیستم آموزش‌های آکادمیک را از بنیان در کشور تقویت کنیم تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قبل از ورود به حوزه‌های فنی با مشکلات و ضعف‌های هر حوزه‌ای از نزدیک آشنا شوند و زمینه‌های ارتقای جایگاه کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات به وجود آید.

کد خبر 150882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز