چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: معاینه فنی تا 23 درصد در کاهش آلودگی هوا نقش دارد.

معاینه فنی

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، ضمن اشاره به اینکه معاینه فنی می‌تواند تا 23درصد در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد، گفت: از آنجایی که هرساله با کاهش دما شاهد وارونگی هوا و انباشت آلودگی خودروها هستیم، اهمیت معاینه‌فنی برای خودروها هم از نظر ایمنی و هم آلودگی هوا بسیار بیشتر می‌شود.

صدرالدین علیپور افزود: در معاینه‌فنی خودروها مواردی مانند سالم بودن ترمز، سیستم تعادلی خودرو، سالم بودن چراغ‌ها، آینه‌ها و... کنترل و بررسی می‌شود که با رفع نقایص و مشکلات خودروها می‌توان تا حد زیادی از حوادث و اتفاقات بد جلوگیری کرد.

علیپور تأکید کرد: از سوی دیگر با آغاز ثبت‌نام طرح ترافیک و الزامی‌بودن دریافت برگه معاینه‌فنی برای خودروها، به زودی شاهد افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی خواهیم بود، به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری از ازدحام، هر چه سریع‌تر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه همه مراکز معاینه‌فنی برای خدمات‌رسانی به شهروندان فعال هستند، گفت: 80درصد از آلودگی هوای تهران ناشی از آلودگی تولید‌شده توسط خودروهاست که با مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی می‌توان درصد قابل توجهی از آلودگی هوای پایتخت را کاهش داد.

کد خبر 150770
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز