سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی طی مراسمی از هوشنگ شهبازی، خلبان و کادر پروازی که توانسته بودند بوئینگ 727 را بدون چرخ جلوی هواپیما به سلامت فرود بیاورند، در حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت هواپیمائی هما تقدیر به عمل آورد.

دکتر علی لاریجانی امروز - سه‌شنبه - در دیدار با خلبان، کادر پرواز، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل هواپیمائی هما، معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی و رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی از کم و کیف حادثه‌ای که برای این پرواز رخ داده مطلع شدم و شنیدم که خلبان با مهارت توانسته هواپیما را به سلامت به زمین بنشاند بسیار خوشحال شدم.

وی افزود: مایه خرسندی است که نیروهای خبره با ذهن‌هایی خلاق و کارایی بسیار بالا در کشور ما و در هواپیمایی ایران ایر با روحیه بالا مشغول به خدمت هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس قوه مقننه با اشاره به تبحر خلبان در این فرود موفقیت‌آمیز،‌ خاطرنشان کرد: ‌مهم این است که مسافرین و کادر پرواز به سلامت رسیدند و برای این حادثه که به خیریت به انتها رسید یک شکرانه‌ای هم باید داشته باشد و بایستی سپاس‌گذار الطاف خداوندی بود.

لاریجانی تاکید کرد: کمیسیون عمران مجلس و دولت باید به ایران ایر کمک کنند تا در پناه این حمایت‌ها از دالان تنگی که برخی از کشورها می‌خواهند برای ما طراحی کنند،‌ به خوبی عبور نمایند و ما در مجلس بر این امر همت خواهیم گماشت و مردم توقع دارند که دولت هم تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت در پروازها انجام دهد.

مدیرعامل هما، نیز در این مراسم، شجاعت خلبان شهبازی در فرود با هواپیمای بدون چرخ را تحسین کرد.

فرهاد پرورش با اشاره به نقش تحریم‌ها در بروز این حادثه گفت: تقدیر از خلبان هما، تقدیر از همه کسانی است که طی 32 سال با مشکلات و نامهربانی‌هایی که در این صنعت اعمال شده، توانستند تاکنون این صنعت را پویا نگه دارند.

در این مراسم خلبان هوشنگ شهبازی نیز طی سخنانی و با تشکر از همکارانش در پرواز 743، فرود موفق این هواپیمای بوئینگ را بدون باز شدن چرخ‌های جلوی هواپیما ناشی از لطف خدا و کار تیمی دانست و خاطرنشان کرد: لحظاتی که متوجه شدیم چرخ جلو هواپیما باز نمی‌شود، خیلی پراسترس گذشت، اما از آنجا که همکاران من هر کدام مسئولیت انجام کاری را برعهده گرفتند، من توانستم تمام تمرکزم را بر روی فرود اضطراری بدون حادثه بگذارم و خدا را شکر که موفق شدیم.

وی افزود: به رغم تحریم‌ها همواره آموزش‌های ارائه شده به خلبانان و کمک خلبانان به روز بوده و ایران ایر همواره تلاش می‌کند این صنعت را به روز نگه دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح ازخلبان هوشنگ شهبازی، خلبان عباس عقدائی، معلم خلبان یدالله رستگارفر، معلم خلبان حسین قربان‌پور، مهندسین پرواز امیرحسین درخشنده و علی رفیعی، سرمهماندار محمدرضا خان محمدی، مهماندار سمیه محمدی، ‌مهماندار ساره پورنعمتی، ‌مهماندار سمیه پوراقبالی،‌ مهماندار رضا عربیان و مهماندار سیدحسین معصومی، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

متن لوح تقدیر بدین شرح است:

جناب آقای کاپیتان هوشنگ شهبازی

اقدام شجاعانه و غیورانه جنابعالی در انجام فرود با نقص فنی و بدون چرخ هواپیمای مسافربری بوئینگ 727 حامل بیش از یکصد مسافر و خدمه آن که بدون هیچ‌گونه آسیب و خسارتی انجام پذیرفت نشان از مهارت دقت و توانمندی فنی و تخصص جنابعالی در عرصه هوانوردی کشور دارد.

بدون شک تدبیر شما که با استعانت از یاری خداوند متعال و ایمان قلبی و دانش کم نظیر شما انجام گرفت سبب گردید از وقوع یک ضایعه و سانحه ناگوار و دلخراشی که می‌توانست باعث بروز خسارات مادی و انسانی فراوانی برای کشور شود جلوگیری کرد و آن را به حماسه‌ای جاویدان مبدل ساخت که به یقین نام شما در تاریخ این ملت به نیکی و رشادت ثبت خواهد شد.

اینجانب از سوی خود و سایر نمایندگان ملت شریف ایران در مجلس شورای اسلامی ضمن تجلیل از این روحیه سلحشوری و شهامت جنابعالی و همه کادر پروازی که جلوه‌ای درخشان از توانمندی و درایت تمامی مردان و زنان این مرز و بوم می‌باشد امیدوارم همواره پیروز، سلامت و موفق باشید.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی

 

کد خبر 150631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز