گروه شهری: رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران از ورود سختگیرانه شورای شهر با استفاده از ابزار قانونی به موضوع واردات مواد‌غذایی و کشاورزی فاقد استانداردهای مربوط به بقایای سموم و فلزات خبر داد.

معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست همراه معصومه آباد، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهرتهران در بازدیدی از مرکز تحقیقات گیاه‌پزشکی ایران در جریان روند اجرای مصوبه شورای شهر مبنی بر ساماندهی و ارتقای کیفیت محصولات قابل عرضه از طریق سازمان میادین میوه و تره بار و فراورده‌های کشاورزی شهر تهران قرار گرفتند. در این بازدید ابتکار بر واردات محصولات کشاورزی سالم تاکید و خاطرنشان کرد:

انتظار داریم که پایش بسیار دقیقی در فراورده‌های وارداتی صورت گیرد. وی در ادامه به وارد‌کنندگان و کسانی که در واردات فراورده‌های غذایی و کشاورزی فعالیت دارند، هشدار داد که حتما به این نکته توجه داشته باشند که استانداردهای مربوط به بقایای سموم و توکسین‌ها و هرگونه ماده غیرمجاز در این فراورده‌ها را رعایت کنند. رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه شورای شهر تهران سختگیرانه به این مسئله ورود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سازمان میادین میوه و تره بار مکلف است از عرضه فراورده‌های آلوده،(چه آلودگی میکروبی، چه فلزات سنگین و چه بقایای سموم بیشتر از حد مجاز) جلوگیری کند.

کد خبر 150565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز