همشهری آنلاین: در حالی‌ که شهردار تهران چند روزی است بحث قطع 310 اصله درخت در باغ قلهک را مطرح کرده و از قوه قضاییه خواستار رسیدگی به این اقدام سفارت انگلس شده است عصر شنبه اهالی محله قلهک با تماس با سامانه 125 از وقوع آتش‌سوزی در باغ قلهک خبر دادند.

ساعت 18.30دقیقه عصر شنبه اهالی محله قلهک با تماس با سامانه 125 از وقوع آتش‌سوزی در باغ قلهک خبر دادند اما با وجود حضور به موقع ماموران آتش نشانی نگهبانان این باغ اجازه ورود به تیمهای آتش نشانی و اطفاء حریق را ندادند.

علیرضا علوی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفتگو با مهر با تائید خبر آتش سوزی در باغ قلهک گفت: شهروندان با سامانه 125 تماس گرفته و گزارش آتش سوزی در این باغ را دادند و بلافاصله پس از تماس اهالی منطقه آتش نشانان به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه نگهبانان باغ مانع ورود خودروها و ماموران آتش نشانی شدند و گفتند خودمان آتش را خاموش می‌کنیم. با این حال علی خوش‌زاد رئیس سازمان آتش نشانی تهران دستور داده تمام ایستگاههای نزدیک به باغ قلهک در آماده باش باشند.  
 
خبرگزاری فارس نیز در این زمینه گزارش داده است: دوباره شعله‌های آتش از باغ قلهک به چشم خورد و علت این حریق بزرگ در این باغ که در حال حاضر در دست سفارت انگلیس است هنوز مشخص نیست.

این خبرگزاری در گزارش خود آورده است: چندی پیش بیش از 310 اصله درخت تنومند را انگلیسی‌ها در این باغ قطع و سوزاندند.
در پی این کار شهردار تهران اقدام به شکایت از انگلیسی‌ها کرد و پرونده به دستگاه قضایی ارسال شد.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که پروسه رسیدگی در قوه قضائیه طولانی است گفت: فکر می‌کنم که قوه قضائیه می‌تواند در این زمینه سریع حکم دهد.

وی تاکید کرد: موضوع قطع درختان سیاسی نیست و کار خلاف قانون است و جرمی آنها مرتکب شده‌اند.

کد خبر 150435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز