چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: درحالی‌که سایت جهانی پیش‌بینی وضعیت هوا اعلام کرده است که از ابتدای هفته آینده هوای تهران نیمه ابری است و پس از آن از روز یکشنبه تا پایان روز سه‌شنبه بار دیگر بارندگی‌ها در تهران شروع می‌شود مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: تهران از روز شنبه بارانی است.

باران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز شنبه به آسمان تهران گفت: این سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق سبب بارش باران می‌شود.

عبدالرضا امیدوارشهری به فارس گفت: سامانه بارشی که از غرب وارد کشور می‌شود، روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق سبب بارش باران و در مناطق سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که بارش این سامانه روز یکشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و شمال خوزستان و روز دوشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز از شدت بیشتری برخوردار باشد.

براساس آنچه سایت جهانی هواشناسی پیش‌بینی کرده است میزان بارندگی‌ها در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده بالا خواهد بود. سازمان هواشناسی کشور نیز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به نوسان 18‌درجه‌ای دما در کشور هشدار داد.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور تا روز جمعه دمای هوا در نیمه شمالی کشور بین 3 تا 6‌ درجه افزایش می‌یابد و سپس در روزهای یکشنبه و دوشنبه بین 5 تا 12‌ درجه کاهش خواهد یافت.

به گزارش این سازمان به سبب بارش شدید باران از عصر شنبه و طی روز یکشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، ایلام، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، آبگرفتگی معابر عمومی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف و اختلال تردد در جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود. این شرایط از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه استان‌های زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال اصفهان، مازندران و گلستان را نیز در بر می‌گیرد.

کد خبر 150218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز