همشهری آنلاین: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از اواخر چهارشنبه و در روز پنجشنبه به سبب کاهش پایداری هوا و نیز بارش مورد انتظار در شهرهای صنعتی واقع در نیمه شمالی کشور به ویژه تهران و کرج، چگالی آلاینده‌های هوا کاهش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود که این شرایط سبب بهبود کیفیت هوا و افزایش دید افقی در این مناطق شود.

به گزارش همشهری آنلاین، پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور امروز (چهارشنبه 15 آذرماه) بارش باران با رعد و برق در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار است.بر این اساس آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب در برخی نقاط استان‌های فوق پیش‌بینی می‌شود و این شرایط در روز پنجشنبه مورخ 16 آذرماه به استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و جنوب لرستان محدود می‌شود.

همچنین در جاده‌های کوهستانی ارتفاعات زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی به سبب بارش برف، اختلال در تردد جاده‌ای رخ خواهد داد.

از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه به سبب کاهش پایداری هوا و نیز بارش مورد انتظار در شهرهای صنعتی واقع در نیمه شمالی کشور به ویژه تهران و کرج، چگالی آلاینده‌های هوا کاهش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود که این شرایط سبب بهبود کیفیت هوا و افزایش دید افقی در این مناطق شود.

دمای هوای تهران در روز چهارشنبه (15 آذر ماه)، ابری و بارش باران، در ارتفاعات بارش برف و وزش باد با حداقل 3 و حداکثر 12 درجه سانتی‌گراد و در روز پنجشنبه (16 آذرماه)، نیمه ابری و بارش پراکنده و وزش باد، به تدریج کاهش ابر با حداقل 2 و حداکثر 11 درجه سانتی‌گراد پیش بینی می شود.

کد خبر 193414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز