حسین هدایتی در شرایطی به‌عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره در باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کرد که یکی از اهداف مهمش خرید سهام این باشگاه بود.

 او در طول دوران حضورش در پرسپولیس گاهی اوقات به صورت شخصی برای باشگاه هزینه می‌کرد ولی عمر مدیریتی وی در تیم سرخپوش تهرانی چندان طولانی نبود. گفت‌وگوی همشهری با مدیرعامل فعلی باشگاه استیل‌آذین را می‌خوانید.

  • فکر می‌کنید چرا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با نوسان‌های مدیریتی و تغییرات زودهنگام مواجه هستند؟

باید بگویم که کم‌توجهی دولتمردان به جوانان باعث شده که چنین شرایطی به وجود بیاید. اگر آنها به دومجموعه بزرگ پرسپولیس و استقلال که برای شاداب کردن مردم پتانسیل بالایی دارند توجه کنند، این شرایط به وجود نمی‌آید. متأسفانه هیچ توجهی به پرسپولیس و استقلال نمی‌شود و این در حالی است که میلیون‌ها نفر طرفدار این دو تیم هستند و در شکست‌ها و موفقیت‌های تیم محبوبشان غمگین یا شاد می‌شوند.

  • خصوصی شدن این دو باشگاه می‌تواند شرایط را تغییر دهد؟

متأسفانه این دو باشگاه به این زودی‌ها واگذار نخواهند شد.

  • یعنی تا وقتی واگذار نشوند،شرایط تغییر نخواهد کرد؟

بروید تحقیق کنید و ببینید این دوتیم چند سال است که به جمع 4تیم برتر آسیا راه پیدا نکرده‌اند. مطمئن باشید تا زمانی که این دو باشگاه در اختیار دولت هستند حتی به جمع 8تیم برتر آسیا هم راه پیدا نخواهند کرد.

  • شما خودتان چقدر تلاش کردید تا سهام این باشگاه را بخرید؟

در اواخر دولت هشتم مصوب شدکه باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند و واگذاری آن به دولت نهم سپرده شد و از دولت نهم به دولت دهم. این روال همینطور پیش رفت و حالا وزیر ورزش اعلام کرده که تا 3سال دیگر هم این موضوع عملی نخواهد شد. باشگاه‌داری یک صنعت است که احتیاج به درآمدزایی دارد. این موضوع از طریق دولتی اداره شدن امکان‌پذیر نیست.

  • آیا شما به‌دلیل اینکه سهام باشگاه پرسپولیس به شما واگذار نشد، از حضور در این باشگاه پرهیز کردید؟

انتخاب‌ها در این باشگاه شخصی، تشریفاتی، رابطه‌ای یا فامیلی است و متأسفانه شایسته‌سالاری در نظر گرفته نمی‌شود. من حتی این موضوع را در صحبتی که با مسئولان ورزش داشتم مطرح کردم ولی متأسفانه الان وزیر ورزش هم متوجه خیلی از مسائل نیست. در حال حاضر می‌بینید که آقایان به جای اینکه از افراد ورزشی و کاربلد استفاده کنند، همشهری‌های خودشان در مازندران را به باشگاه آورده اند. باید بگویم که آقای رویانیان 3شب قبل از اینکه مدیرعامل پرسپولیس شود با من تماس گرفت و گفت باید قدرشما را بدانند و من علاقه‌مندم که بروید و به پرسپولیس کمک کنید اما خودش چند روز بعد مدیرعامل شد.

  • آیا در زمینه‌های دیگری با رویانیان صحبت کردید؟

ما یک جلسه سه ساعته داشتیم و من گفتم چه کمکی می‌توانم انجام دهم. او به من پیشنهاد داد به پرسپولیس بروم ولی من در نهایت قبول نکردم.

  • فکر می‌کنید چرا استقلال نسبت به پرسپولیس اوضاع بهتری دارد؟

موفقیت استقلال ربطی به هیأت مدیره این باشگاه ندارد. آنها بازیکنان خوبی خریدند و مدیریت این باشگاه توانست خیلی خوب عمل کند.

  • نظرتان در مورد بحران فعلی پرسپولیس چیست؟

من در این خصوص نظراتم را به آقای رویانیان گفتم و الان هم دوستانی در پرسپولیس دارم که نمی‌خواهم همه حرف‌ها را بزنم. این شرایط برای هواداران پرسپولیس قابل تحمل نیست.

  • آیا منتظر بازگشت به پرسپولیس نیستید؟

من شرایطم را بارها اعلام کرده‌ام و الان فقط می‌توانم آرزو کنم که تیم محبوب ما به اوج برسد.

  • فکر نمی‌کنید که باید حمید استیلی را کنار بگذارند؟

من فقط یک چیز می‌گویم؛ قبل از شروع فصل از طریق مدیر برنامه‌های مصطفی دنیزلی در ایران به کاشانی سرپرست آن زمان پرسپولیس پیغام دادم که به جای استیلی مصطفی دنیزلی را بیاورد. من گفتم تمامی هزینه‌های حضور این مربی در تهران و پول قراردادش را می‌دهم و حتی حاضر نیستم اسمی از من برده شود یا اینکه چنین موضوعی رسانه‌ای شود ولی کاشانی قبول نکرد اما استیلی دوست ماست و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

کد خبر 150046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز