همشهری آنلاین: رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری گفت: بیش از 3 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری پذیرفته می‌شوند.

محمد حسین سروالدین در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تکمیل ظرفیت اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری، اظهار کرد: ظرفیت و رشته‌های جدید که توسط دانشگاه‌ها ایجاد شده است به وزارت علوم ارسال شده و طبق قراری که با معاونت آموزشی وزارت علوم انجام شده، لیست مربوطه تا 15 آبان برای اجرا به سازمان سنجش ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این مهلت بیش از 3 هزار ظرفیت جدید ایجاد شود، خاطرنشان کرد: به افراد حائز شرایط آزمون دکتری مرحله اول، فرم انتخاب رشته مجدد ارائه می‌شود و از آنها جهت مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد.

به گفته سرورالدین نتایج تکمیل ظرفیت در اوایل بهمن ماه از دانشگاه‌ها اعلام می‌شود. وی با بیان اینکه در مرحله اول آزمون دکترای نیمه متمرکز 5 هزار نفر پذیرفته شده‌اند، اظهارامیدواری کرد که با پذیرش بیش از 3 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت به ظرفیت 10 هزار نفری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پذیرش دانشجوی دکتری نزدیک شویم.

معاون سازمان سنجش در پایان با بیان اینکه دومین آزمون دکترای نیمه متمرکز نیز بهمن ‌ماه اجرایی می‌شود، تصریح کرد: این آزمون تا حدود زیادی با آزمون اول متفاوت خواهد بود، در آزمون اول 9 گروه آزمایشی وجود داشت که قرار است آزمون دوم تخصصی‌تر و در بیش از 100 رشته گرایش برگزار شود.  

کد خبر 149846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز