همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری دومین دوره آزمون دکتری نیمه متمرکز در دی و یا بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: نتایج نهایی تغییرات آزمون دکتری مهر ماه اعلام می‌شود.

آزمون

 نادری‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون دکتری دو یا سه‌ ماه قبل از برگزاری آزمون انجام می‌شود، درخصوص آخرین تغییرات آزمون دکتری مبنی بر تخصصی‌تر شدن آن، گفت: این موضوع در دست بررسی است و نتایج نهایی تغییرات آزمون دکتری مهر ماه اعلام می‌شود.

کامران دانشجو ، وزیر علوم نیز پیش از این گفته بود آزمون نیمه متمرکز دکتری به سمت تخصصی شدن سوق پیدا می‌کند و  در نظر داریم آزمون دکتری به صورت رشته‌ای و یا گروهی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه نقاط ضعف آزمون دکتری به نقاط قوت تبدیل می‌شود، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که این آزمون در بیش از 100 رشته برگزار ‌شود و در این راستا به صورت جداگانه بانک سوال ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم آزمون را به صورت رشته‌ای برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی هستیم که آزمون دکتری از حالت «کمی» خارج شود و به سمت تخصصی شدن سوق یابد، اظهار کرد: احتمالا این آزمون همانند آزمون مقطع کارشناسی ارشد به صورت تخصصی‌تر برگزار خواهد شد.  

کد خبر 145781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز