همشهری آنلاین: قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تازه ترین اخبار درباره آزمون نیمه متمرکز دکتری گفت: نتایج نهایی اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 90 در نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود و زمان دومین آزمون دکتری در سال 90 نیز تغییر می‌کند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: نتیجه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 90 که فروردین ماه برگزار شده است، به زودی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نتایج آزمون نیمه متمرکز دکتری در نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

خدایی درباره برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری در سال 90 گفت: با توجه به ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تخصصی تر شدن منابع آزمون تصمیم گرفته شد که زمان آزمون تغییر کند.

وی یادآور شد: پیشنهاد سازمان سنجش و وزارت علوم این است که با توجه به تخصصی تر شدن منابع آزمون و به طول انجامیدن فرآیند طراحی سئوال، دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری به جای آذرماه در دی ماه سال 90 برگزار شود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: در حال حاضر تلاش این است که برای مواد آزمون به جمع بندی کامل برسیم چرا که هم همکاران تخصصی در سازمان سنجش و هم شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم با جلسات فشرده سعی در تهیه مواد آزمون به صورت تخصصی تر دارند.

وی گفت: آزمون سوم نیز به همین ترتیب در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال 91 برگزار خواهد شد و در واقع پذیرش دانشجوی دکتری برای سال 91 از طریق آزمون های دی ماه 90 و یا فروردین 91 صورت می گیرد و داوطلبان دو بار فرصت آزمون دارند.

 اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 90، پنجشنبه 25 فروردین در 32 شهر ایران و 61 حوزه امتحانی با رقابت 130 هزار و 900 نفر در 9 گروه و 107 کد رشته برگزار شد.

کد خبر 144380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز