همشهری آنلاین : معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: مصاحبه از پذیرفته شدگان مرحله نخست کنکور دکتری در تمام گروه‌ها و دانشکده های این دانشگاه به اتمام رسیده و تا پایان هفته اسامی پذیرفته شدگان به سازمان سنجش اعلام می‌شود.

سید مهدی قمصری در گفتگو با خبرگزاری مهر، اظهار داشت: مصاحبه از پذیرفته شدگان مرحله نخست کنکور دکتری اواخر تیرماه به اتمام رسید و اسامی داوطلبان به تدریج به اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران اعلام می‌شود و پس از آن نتایج در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دکتری در سال تحصیلی جدید، اضافه کرد: حداکثر ظرفیتی که گروه‌ها و دانشکده های دانشگاه تهران به سازمان سنجش برای پذیرش دانشجوی دکتری اعلام کرده اند، حدود 850 نفر است.

قمصری با تاکید بر اینکه مرحله اعلام نتایج از سوی دانشگاه تهران به سازمان سنجش زمان زیادی نیاز ندارد، اضافه کرد: برخی دانشکده ها و گروه‌ها اواخر تیرماه مرحله مصاحبه را به اتمام رسانده اند و ما منتظریم این گروه‌ها پس از بررسی سوابق و مقالات، نتایج را تا آخر هفته جاری به اداره کل خدمات آموزشی اعلام کنند و پس از آن دانشگاه تهران تصمیم دارد نتایج تمام گروه‌ها و دانشکده ها را یکجا به سازمان سنجش بدهد.

معاون دانشگاه تهران، به وضعیت غایبان مرحله دوم کنکور دکتری اشاره کرد و افزود: تعداد غایبان در مرحله دوم هر چند چشمگیر نبود اما به عنوان مثال از لیست 33 نفره رشته جراحی دامپزشکی تنها 6 نفر برای شرکت در مرحله دوم کنکور دکتری به دانشگاه مراجعه کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد غایبان در برخی رشته ها کمتر و در رشته های دیگر بیشتر بود، با این حال این روند همانند سال های گذشته بود و تغییر چشمگیری نداشت.

قمصری همچنین در خصوص پذیرش داوطلبان در دانشگاه تهران، گفت: بنای دانشگاه تهران یک جدول سازماندهی شده بود که به دانشکده ها و گروه‌ها ارسال شد تا براساس آن هر داوطلب که نمره 50 از 100 را بگیرد دانشجوی دکتری دانشگاه تهران محسوب شود و البته این مورد را باید به قالب ثابتی که بر اساس آن مدارک و سوابق داوطلبان بررسی می شود، اضافه کرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، تاکید کرد: در پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه تهران، اساس بر دریافت نمره بالاتر میان گروه های آموزشی است.

کد خبر 141660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز