گروه حوادث: زن جوان و 2 فرزندش بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند. ساعت11 صبح پنجشنبه، 5آبان‌ماه سال‌جاری، ماموران آتش‌نشانی در جریان یک مورد گاز گرفتگی در طبقه اول آپارتمانی در منطقه بریانک قرار گرفتند و راهی آنجا شدند.

گاز گرفتگی

آتش‌نشانان پس از باز کردن در ورودی، قدم به داخل آپارتمان گذاشتند و در آنجا با اجساد زنی جوان و فرزند 8 و 10ساله‌‌اش به نام‌های بهناز و بهروز روبه‌رو شدند. علی اسدی، رئیس ایستگاه 85 آتش‌نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود، درباره علت این حادثه گفت: بررسی‌های نخست نشان داد که این خانواده پس از صرف صبحانه، به استحمام پرداخته‌اند که انتشار گاز منواکسید‌کربن ناشی از روشن بودن آبگرمکن دیواری در آشپزخانه و نیز بخاری موجب مسمومیت شدید این افراد شده است.

وی افزود: اعضای این خانواده همه درزهای پنجره و درهای آپارتمان 50متری خود را با درزگیر کاملا بسته بودند و هوا در آنجا جریان نداشت. به همین خاطر روشن بودن 2وسیله حرارتی در یک خانه کوچک و بسته بودن درزها باعث گازگرفتگی مادر و فرزندانش شد. وی ادامه داد: نامناسب بودن دودکش‌ها و نقص فنی در اتصالات مربوط به بخاری و آبگرمکن، از علل اصلی انتشار گازمنواکسید کربن در فضای کوچک خانه بوده و باعث شده که در مدت کوتاهی هر سه عضو این خانواده دچار گازگرفتگی شده و جانشان را از دست بدهند. اجساد این زن و 2فرزندش به عوامل نیروی انتظامی تحویل داده شد تا به پزشکی قانونی فرستاده شود. اسدی با هشدار به خانواده‌ها گفت: این روزها شهروندان با توجه به سردشدن هوا اقدام به نصب وسایل حرارتی مانند بخاری‌ها می‌کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از درزگیرها برای تمامی درها و پنجره‌ها مخصوصا در آپارتمان‌های کوچک باعث می‌شود که هوا در این خانه‌ها جریان نداشته باشد و این مسئله سرعت گازگرفتگی را بیشتر کند.
این کارشناس آتش‌نشانی از شهروندان خواست برای نصب لوازم گرمایی مثل بخاری حتما نکات ایمنی را رعایت کنند و از باز بودن لوله دودکش و درست کار کردن بخاری مطمئن شوند.

کد خبر 149630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز