گروه شهری: شهردار تهران بامداد چهارشنبه از روند پیشرفت کار پروژه امام‌علی از محدوده بزرگراه دولت آباد در منطقه20 تا مسیل باختر بازدید کرد.

شهردار پروژه

محمد باقر قالیباف در بازدید از این پروژه عنوان کرد: با ساخت بزرگراه امام‌علی، شرق و جنوب تهران متحول خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ساخت این بزرگراه می‌توانست با روش دیگری غیر از این روش صورت گیرد، افزود: مدیریت شهری برای ساخت این بزرگراه سخت‌ترین روش را انتخاب کرد؛ چرا که هدف ما این است تا ساکنان همجوار این بزرگراه متضرر نشوند و در عین حال از ساخت چنین بزرگراهی بیشترین نفع را ببرند.

شهردار تهران همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه محدوده شرق و جنوب تهران محور فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی قرار گرفته است، اجرای بزرگراه امام علی مناطق همجوار این بزرگراه را متحول خواهد کرد.

به گفته وی تکمیل بزرگراه امام علی که ساخت 30‌کیلومتر بزرگراه را شامل می‌شود، امکان تردد بدون وقفه از دارآباد در شمال شرقی‌ترین بخش تهران تا بزرگراه شهیدآوینی در جنوبی‌ترین بخش پایتخت را فراهم می‌کند.

قالیباف با اشاره به مساعدت شورای شهر در تأمین اعتبار این بزرگراه گفت: خوشبختانه برای تأمین اعتبار ساخت ادامه بزرگراه امام علی مشکل خاصی وجود ندارد. بنابراین از تمام دست‌اندرکاران می‌خواهم با جدیت و تلاش ساخت این بزرگراه را در اولویت کار خود قرار دهند.

شهردار تهران همچنین از شهرداران مناطق 15، 14، 13، 8، 7 و 20 خواست تا اسفندماه سال‌جاری برای رفع معارضان ملکی اقدام لازم را انجام دهند به‌نحوی که از ابتدای سال آینده فعالیت‌های عمرانی برای احداث این بزرگراه آغاز شود.

شهردار تهران این پروژه را مهم‌ترین پروژه از پروژه‌های دوازده‌گانه بزرگراهی تهران دانست و گفت: این پروژه در حال حاضر اولویت اول مدیریت شهری تهران برای احداث است.

لازم به ذکر است که دوازده پروژه بزرگراه شهید زین‌الدین، بزرگراه شهید خرازی، بزرگراه آزادگان، دریاچه چیتگر، تونل امیر کبیر، بزرگراه یادگار امام، بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش، بزرگراه امام علی، بزرگراه شهید باکری، بزرگراه
تلو- بابایی، کاروان سنگی و بزرگراه شهید باقری از جمله اولویت‌های مدیریت شهری است که با اعلام معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار است تا پایان سال 30‌کیلومتر از این مجموعه ساخته شود.

شهردار تهران بازدید روز چهارشنبه خود از پروژه بزرگراه امام‌علی را از جنوبی‌ترین نقطه تهران، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهری ری و پس از اقامه نماز صبح آغاز کرد.

شهردار تهران در این بازدید اجزای مختلف پروژه بزرگراهی امام‌علی از دولت آباد تا مسیل باختر را مورد بررسی قرار داد و در جریان آخرین وضعیت رفع معارضان بخش‌های مختلف این بزرگراه قرار گرفت.

در ادامه این بازدید صبحگاهی نشست تخصصی درباره پروژه طبقاتی شدن بزرگراه شهید صدر با حضور شهردار تهران، علیرضا دبیر عضو شورای شهر، عیسی شریفی معاون امور مناطق، مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی، حسین محمد پورزرندی معاون مالی، شهردار مناطق یک و سه برگزار شد که طی آن، گزارش مبسوطی از روند پیشرفت پروژه دو طبقه کردن بزرگراه شهید صدر و انتقال کابل‌های فشار قوی به زیر زمین توسط مهندسان و کارشناسان پروژه ارائه شد.پس از پایان نشست تخصصی پروژه شهید صدر، با حضور شهردار تهران، معاونان وی و شهرداران مناطق 15، 14، 13، 8، 7 و 20 پیشرفت پروژه بزرگراهی امام‌علی  مورد بررسی قرار گرفت و موضوعاتی نظیر معارضان و تقاطع‌های در حال احداث این طرح عمرانی از سوی حاضران مطرح شد.

کد خبر 149558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز