گروه اقتصادی: با گذشت یک سال از ممنوعیت واردات میوه و مرکبات، آمارهای رسمی گمرک ایران از واردات 22 هزار تن میوه به ارزش 24.5 میلیون دلار طی 6 ماه نخست امسال حکایت دارد.

انواع میوه‌های وارداتی مانند هلو، شلیل، شفتالو، گلابی، انبه، پرتقال مصری، سیب و... در حالی بازار مصرف‌کشورمان را به تسخیر درآورده که وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع، تنها از ممنوعیت واردات این محصولات خبر می‌دهند.

طبق آمارهای رسمی گمرک ایران در نیمه نخست امسال بیش از 22هزار تن میوه ممنوعه به ارزش حدود24.5 میلیون دلار در حالی وارد کشور شده که ثبت سفارش 7محصول انگور، خربزه، هلو، شلیل، شفتالو، سیب، آلو، گلابی و انبه از 19مهر ماه سال 89 ممنوع شده بود و حتی با احتساب مهلت 6 ‌ماهه برای واردات نیز این محصولات حداکثر تا پایان سال گذشته مجوز ورود به کشور را داشته ‌است.

با وجود این تنها طی شهریور ماه امسال بیش از 16 تن هلو، شلیل و شفتالو به ارزش 8 هزار دلار وارد کشور شده است و با اضافه کردن این میزان به 889 هزار تن هلو، شلیل و شفتالو وارد شده به ارزش 444 هزار دلار طی پنج ‌ماهه نخست امسال، مجموع واردات این محصولات طی نیمه نخست امسال به بیش از 905 هزار تن و ارزش 452‌ هزار دلار می‌رسد.

مجموع ارزش واردات میوه‌های ممنوعه طی نیمه نخست امسال در حالی به حدود 24.5 میلیون دلار رسیده که مسئولان همچنان توضیح قانع‌کننده‌ای در این زمینه ارائه نمی‌دهند.

کد خبر 149467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز