گروه حوادث: با گذشت 3روز از زلزله مرگبار ترکیه، نجات یک نوزاد 14روزه، یک دختر هشت‌ساله و یک زن باردار و بچه‌هایش از زیر خروارها خاک و آوار، باعث خوشحالی جست‌وجوگران و امدادرسانان شد.

نوزاد زیر آوار

نجات نوزاد دختر چهارده‌روزه از زیر آوار آن هم 48‌ساعت پس از زلزله مرگبار ترکیه اتفاقی بود که بیشتر به یک معجزه شباهت داشت و روز گذشته در صدر اخبار مربوط به ترکیه قرار گرفت. گروه‌های نجات زمانی که در حال کنار زدن آوار ساختمانی در استان وان بودند، این نوزاد چهارده‌روزه را که داخل گهواره‌ای بود و دورش پتویی پیچیده شده بود پیدا کردند. زنده‌ماندن دختر بچه هشت‌ساله‌ زیر آوار، پس از گذشت 30ساعت از زلزله دیگر خبر خوشحال‌کننده‌ای بود که تیم‌های جست‌وجو آن‌را مخابره کردند. امدادگران در خرابه‌های شهر ارجیس در حال جست‌وجو بودند که توانستند این دختر هشت‌ساله را زنده از زیر آوار بیرون بیاورند. همزمان بانجات‌جان این دختر بچه، پسری 18ساله نیز به طرز معجزه‌آسایی زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.

او که مسعوت اوزان نام دارد به خبرنگاران گفت که هنگام وقوع زمین‌لرزه، مشغول صرف چای در قهوه خانه‌ای در شهر بوده که ناگهان سقف قهوه‌خانه فرو ریخته و وی به مدت 30ساعت زیر آوار گرفتار شده است. در همین حال خبرگزاری‌های ترکیه گزارش کردند که با گذشت نزدیک به ۴۰ساعت از زلزله یک‌زن باردار به همراه 2‌فرزندش از زیر آوار نجات یافتند. آنها نیز زیر آوار ساختمانی در شهر ارجیس گرفتار شده بودند که توسط جست‌وجوگران نجات یافتند. در حالی مردم زلزله‌زده استان وان ترکیه سومین شب را در سرمای زیر صفر درجه این منطقه گذرانده‌اند که آخرین خبرها حکایت از پیدا شدن اجساد دست‌کم 370‌ نفر از قربانیان دارد. این در حالی است که گفته می‌شود افراد بسیار زیادی ناپدید شده و هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست و به همین دلیل آمار قربانیان بی‌شک افزایش خواهد یافت.

کد خبر 149457
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز