مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی سه‌شنبه در شرایطی با 8 مسابقه شروع می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است.

فوتبال

پرسپولیس که در لیگ برتر وضعیت مناسبی ندارد و پس از تساوی این تیم مقابل نفت تهران حمید استیلی تا آستانه اخراج پیش رفت، سه‌شنبه‌ می‌تواند با شکست تیم قعرنشین گروه «الف» لیگ دسته اول به‌طور موقت از بحران خارج شود. رویارویی پرسپولیس و مس رفسنجان می‌تواند برد پرگلی برای مردان حمید استیلی درپی داشته باشد. حمید استیلی روزهای سختی را در پرسپولیس سپری می‌کند و بازی با مس رفسنجان فرصت مناسبی برای این مربی می‌تواند باشد تا مردانش با استرس کمتری در لیگ برتر به میدان بروند.

اما دوشنبه حمید استیلی به جای آنکه روی بازی جام حذفی تمرکز کند، متوجه شد که مسئولان باشگاه پرسپولیس برای مذاکره با دنیزلی به ترکیه سفر کرده‌اند و همین موضوع او را بیشتر از قبل نگران کرده است. سرمربی پرسپولیس در این باره می‌گوید: «وقتی در حال آمدن به تمرین بودم خبری مبنی بر عزیمت چند مسئول باشگاه پرسپولیس به ترکیه را شنیدم.»

آنها آزاد هستند هر کاری که دوست دارند، انجام دهند. اصلا آزاد هستند با هر مربی‌ای که دوست دارند صحبت کنند. ان‌شاءالله هر فردی که می‌آید در کارش موفق باشد اما من به این مسائل توجه نمی‌کنم که امروز یا فردا مسئولان باشگاه می‌خواهند چه کاری انجام دهند. تا روزی که در پرسپولیس حضور دارم با تمام وجودم زحمت می‌کشم. اعتقاد دارم این بازیکنان پتانسیل بالایی دارند و می‌توانند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.» او ادامه می‌دهد:

«پس‌از جلسه‌ای که با رویانیان، پروین و اعضای باشگاه داشتم، حمایت کاملی از من شد. در حال حاضر نیاز مبرمی به حمایت همه‌جانبه هیأت‌مدیره و هواداران فهیم پرسپولیس داریم تا بتوانیم بازی‌های خوبی به معرض نمایش بگذاریم. نباید فراموش کرد که رسانه‌ها نیز باید از ما حمایت کنند.»

حمید استیلی درباره مسابقه پرسپولیس و مس رفسنجان اضافه می‌کند: «به‌دنبال این هستیم تا نتیجه لازم را بگیریم و می‌توانیم به این هدف خود برسیم. فقط نیاز به زمان و اعتماد به نفس داریم در کنار تمام این مسائل نیاز به حمایت یک تا 90 دقیقه‌ای هواداران داریم و اگر این موضوع حاصل شود، ما هم قول می‌دهیم که نتیجه لازم را بگیریم.» او در پاسخ به این سؤال که ابقای شما تا چه زمانی است، می‌گوید:

«برای من زمان مشخص نکرده‌اند. اینکه می‌گویند بازی با داماش آخرین فرصت من است، صحت ندارد. من برای یک بازی ابقا نشده‌ام. اگر قرار بود این اتفاق بیفتد اصلا در پرسپولیس نمی‌ماندم. قرار شد حداقل تا نیم فصل از من حمایت کنند تا بتوانیم به هدف‌مان برسیم.»

استیلی درخصوص نقش علی پروین ادامه می‌دهد: «پروین در پرسپولیس نقش حمایتی دارد. من جلسه بسیار خوبی با ایشان داشتم و در این جلسه حرف‌های بسیار خوبی زده شد. علی پروین از ما خوب حمایت می‌کند و این قوت قلبی برای ماست. تا موقعی‌ که ثبات نداشته باشیم، قطعا پیشرفت نمی‌کنیم. این موضوع درباره مربیان هم صدق می‌کند. هر کاری احتیاج به صبر و حوصله دارد و قطعا در کنار این موضوع پیشرفت به‌وجود می‌آید.»محسن عاشوری، مربی پرسپولیس درباره این مسابقه می‌گوید:

«ما شناخت آنچنانی از مس رفسنجان نداریم اما از طریق یکی از همکارانم در باشگاه پیکان که همین چند روز پیش با مس بازی داشته‌اند، اطلاعاتی را کسب کرده‌ایم. می‌دانیم که آنها تیم جوانی هستند و حفظ توپ شان هم خوب است اما این را هم می‌دانیم که آنها کم تجربه هستند .» البته نمایش ضعیف پرسپولیس در بازی امروز که یک بار دیگر بدون حضور علی کریمی خواهد بود، می‌تواند قبل از شروع هفته دوازدهم لیگ برتر حکم به برکناری حمید استیلی دهد‌.

استعفای محمد پنجعلی‌

محمد پنجعلی از هیأت‌مدیره پرسپولیس استعفا کرد. عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس که یکی از مخالفان ادامه همکاری با حمید استیلی بود، دوشنبه از کناره‌گیری خود از باشگاه پرسپولیس خبر داد. محمد پنجعلی گفت: «پس از اینکه جلساتی برگزار کردیم، به این نتیجه رسیدم که کارایی لازم را ندارم به همین دلیل تصمیم گرفتم از پرسپولیس بروم. از هیچ کس ناراحت نیستم و امیدوارم پرسپولیس همیشه در بازی‌های آینده موفق شود و دل تک‌تک هواداران شاد شود.» او تاکید کرد: «استعفایم را به‌زودی تقدیم وزیر ورزش خواهم کرد.»

برنامه 3 آبان  جام حذفی

فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 15
داماش گیلان - نفت تهران، ساعت 15
فجرسپاسی شیراز - اتکاگلستان، ساعت 15
شاهین بوشهر - نیروی زمینی، ساعت 15
ابومسلم مشهد - ملوان بندرانزلی، ساعت 15
سایپا البرز - سیاه جامگان مشهد، ساعت 15
شهرداری یاسوج - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15
پرسپولیس - مس رفسنجان، ساعت 18

کد خبر 149352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز