دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

روزنامه همشهری روز شنبه 30‌مهر گزارشی با موضوع اشباع بازار از محصولات تقلبی چینی در صفحه دانش و سلامت منتشر کرده بود که در این گزارش موضوع وجود مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی در بازار در گفت‌وگو با تعدادی از مغازه‌داران و فروشندگان این لوازم و یکی از کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته بود.

لوازم آرایش

در این گزارش مغازه‌داران و فروشندگان از ‌وجود مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی چینی در بازار گفته بودند و همچنین به نقل از کارشناسان به خطرناک بودن این مواد آرایشی و بهداشتی اشاره ‌و ذکر شده بود که در بسیاری از این مواد آرایشی سرب به کار رفته است؛ به‌ویژه در رژ لب‌های تقلبی چینی. حتی در این گزارش به این نکته هم اشاره شده بود که پوکه بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی یعنی محفظه‌ای که این مواد در آن تزریق می‌شود در ایران با مواد تقلبی پر می‌کنند و از همین رو‌ در برخی از نقاط بازار با مارک‌ها و جنس‌هایی مواجه می‌شویم که ارزان‌تر از سایر اجناس مشابه دارای همان مارک هستند.

2روز پس از انتشار این گزارش، معاون پیشگیری ستاد قاچاق کالا و ارز از واردات 800‌میلیون دلار لوازم آرایشی تقلبی به کشور خبر داد. در این گزارش به این نکته اشاره شده بود که وزارت بهداشت مسئول واردات این حجم لوازم آرایشی تقلبی به بازار است. همچنین مسئول بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو در این خصوص اعلام کرد: بیشترین محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی از کشور چین وارد می‌شود. به گفته وی بیش از 15 تا 20‌میلیارد تومان کالای قاچاق در بحث دارویی و آرایشی و بهداشتی طی ۶ ماه گذشته کشف شده است.

کد خبر 149340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز