همشهری آنلاین: پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه صنعتی شریف در راستای ترویج و آموزش عمومی فناوری نانو،‌ انتشار مقاله ترویجی به زبان فارسی از پایان‌نامه‌های دکتری نانو را از شرایط پذیرش رساله‌های دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد

فناوری نانو

بر این اساس دانشجویان مقطع دکترای فناوری نانو، ‌باید قبل از ارائه رساله خود، علاوه بر انتشار مقالات بین‌المللی یک مقاله ترویجی در مجلات فارسی زبان نیز به چاپ برسانند.

معاون پژوهشکده علوم و فناوری نانوی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به نقش مهم این کار در ترویج و آموزش عمومی فناوری نانو گفت: در مرز دانش به خصوص دانش و فناوری نانو،‌ دستاوردهای ارزشمندی شکل می‌گیرد، اما عمدتا اطلاعات آن در مجلات بین‌المللی و به زبان لاتین منتتشر می‌شود. با انتشار این اطلاعات در مجلات داخلی می‌توانیم فرصت آشنایی بیشتری را با دستاوردهای ارائه شده در این حوزه از علم، برای علاقه‌مندان و دانشجویان فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر محمدمهدی احدیان بر اساس این برنامه جدید گفت: دانشجویان مقطع دکترای فناوری نانو این دانشگاه ‌باید علاوه ‌بر انتشار مقاله ISI از رساله خود و ارائه دستاوردی مبتنی بر فناوری نانو در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حداقل یک مقاله به زبان فارسی در نشریات ترویجی داخلی نیز منتشر کنند.

احدیان، اولویت این برنامه را در انتشار مقالات ترویجی در ماهنامه‌های اختصاصی فناوری نانو عنوان کرد و معرفی فارغ‌التحصیلان رشته‌های فناوری نانو در محافل علمی عمومی و دانشگاهی و همگام‌ بودن با جامعه علمی جهان در زمینه این فناوری را از مهمترین اهداف این طرح دانست.

انتشار مقاله ترویجی به زبان فارسی از پایان‌نامه‌های دکتری فناوری نانو در دانشگاه صنعتی شریف از نیمه دوم سال 1389 آغاز شده و تا کنون 5 مقاله ترویجی در زمینه فناوری نانو در مجلات ترویجی به چاپ رسیده است.

کد خبر 149218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز