شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد رویانیان با بیان اینکه تمام تصمیم‌هایش در راس باشگاه پرسپولیس حساب‌ شده، منطقی و به دور از احساسات خواهد بود در گفت‌وگو با ایسنا، از احضار حمید استیلی، علی پروین مدیر راهبری فوتبال پرسپولیس و سایر اعضای کمیته فنی خبر داد.

  • آیا با وجود تساوی که برابر نفت داشتید و اعتراض‌های هواداران، باز هم از حمید استیلی حمایت خواهید کرد؟

 مطمئنا در مواجهه با این مساله واکنش‌های ما احساساتی نخواهد بود. من امروز سرمربی تیم، مدیر فوتبال باشگاه و اعضای کمیته فنی را خواسته‌ام تا در جلسه‌ای درباره مشکلات و ایرادات فنی تیم صحبت داشته باشیم و قطعا خیلی از مسایل روشن خواهد شد. آنچه مسلم است بنده از وضعیت فعلی راضی نیستم و برای اعمال تغییرات احتمالی که در راستای منافع و موفقیت پرسپولیس باشد، با هیچ کسی تعارف نخواهم داشت. نکته‌ای را باید اشاره کنم که به رغم توضیحی که در مصاحبه‌ قبلی‌ دادم و تاکید کردم علی پروین "مدیر راهبری فوتبال" باشگاه پرسپولیس است اما بعضی از رسانه‌ها بویژه تلویزیون و حتی گزارشگران در جریان بازی دیشب از پروین به عنوان "مدیر راهبردی فوتبال" یاد کردند! این اصلا صحیح نیست و تعجب می‌کنم بعضی خبرنگاران هوشیار چرا چنین اشتباهی مرتکب می‌شوند! گفته بودم که مدیریت راهبردی که وظیفه سیاستگذاری و تعیین استراتژی‌های فوتبال پرسپولیس را دارد برعهده ماست و پروین تنها مصوبات هیات مدیره و مدیریت باشگاه را اجرا می‌کند که می شود مدیریت راهبری؛ یعنی طبق تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های باشگاه او با بضاعتی که باشگاه دارد، اوضاع تیم را مدیریت و راهبری می‌کند. این دو واژه تفاوت بسیاری با هم دارند که باید دقت شود.

  • آیا برای تعیین جانشین احتمالی حمید استیلی به غیر از علی دایی و مصطفی دنیزلی که امروز محمد پنجعلی به آن اشاره کرده با مربیانی دیگری هم مذاکره کرده‌اید؟

 تاکید می‌کنم که نه بنده و نه هیات مدیره باشگاه در جایگاهی که دارد با هیچ مربی داخلی مذاکره نکردیم. اظهار نظر دوستان بی‌تردید مواضع رسمی باشگاه و اعضای هیات مدیره نیست. گفته بودم که وقتی به پرسپولیس آمدم با مربیانی صحبت کردم اما آن موضوع با مساله مذاکره جدی با یک مربی برای جانشینی استیلی متفاوت است. قبلا اشاره کردم که یکی از اعضای هیات مدیره(پنجعلی) تنها براساس نظر شخصی‌اش اسم دایی را به میان آورد و در این‌باره صحبت کرد. پیشنهاد شخصی یکی از اعضا ارتباطی به نظر رسمی جمع هیات مدیره ندارد. از جایگاه رسمی مدیریت باشگاه و هیات مدیره تاکنون مذاکره‌ای با کسی نشده است.

  • نظرتان درباره تساوی با نفت چیست؟

 توضیحات فنی را مسئولان فنی تیم در جلسه خواهند داشت اما در حالت کلی می‌توانم بگویم به هر حال ما در مقابل صدرنشین لیگ بازی می‌کردیم. نفت در حال حاضر در صدر جدول است و نمی‌توانیم تصور کنیم که او اتفاقی این جایگاه را کسب کرده است. بی‌شک تیم شایسته‌ای بود که به چنین رتبه‌ای رسیده است. پس فراموش نکنیم با تیم کوچکی بازی نمی‌کردیم.

  •  از بازیکنان در بازی دیشب راضی هستید؟

 من نمی‌توانم از آنها اعلام نارضایتی کنم. فکر می‌کنم آنها همه تلاش‌شان را کردند تا تیم موفق شود اما انگار مشکل از جای دیگری است.

  •  مشکل کجاست؟

 به هر حال اعضای کمیته فنی، مدیر فوتبال باشگاه و سرمربی را امروز خواستم تا ببینم به نظر آنها ایراد کار کجاست. حرف‌های آنها را امروز می‌شنوم تا همه چیز معلوم شود و بتوانیم هرچه سریعتر اشکال‌ها را برطرف کنیم.

  •  پس آیا شعارهای انتقادی هواداران را نادیده می‌گیرید؟

 آنها را هم دوست دارم و احساسات‌شان را هم دوست دارم ولی از آنها می‌خواهم تحمل و صبر و برداری و هوشمندی داشته باشند تا احساس‌ آنها الهام‌بخش و انرژی‌دهنده برای پیروزی‌ها باشد نه سرکوب تیم. آنچه مسلم است رویانیان، پروین، استیلی و هر شخص دیگری در باشگاه پرسپولیس در مقابل خیل عظیم طرفداران ما هیچ هستند. نظر شخصی و سلیقه‌ای ما ملاک نیست بلکه خواست هواداران واقعی تیم ما مهم است. مطمئن باشید قاطعانه بهترین تصمیم‌ را برای پرسپولیس می‌گیریم  ما نوکر مردم هستیم و باید به تمام خواست‌های به حق و همچنین احساسات آنها احترام بگذاریم.

  • آیا هواداران معترض را جزو طرفداران واقعی پرسپولیس نمی‌دانید؟

 آنها هم از طرفداران ما هستند که از حضورشان در ورزشگاه آزادی تشکر می‌کنیم اما به هر حال جوان هستند و از تیم‌شان انتظار دارند. آنها نمی‌توانند ببیند پرسپولیس در خانه‌ خودش به پیروزی نرسد. بسیاری از شعارها احساسی است اما تاکید می‌کنم بهتر است به جای آنکه در ورزشگاه شاهد شعارهای انتقادی علیه مربی، مسئول، بازیکن یا هر شخص دیگری باشیم، شعارهایی از آنها ببنیم که به بازیکنان و مربیان انرژی دهد تا بتواننند پیروزی بدست آورند. هواداران به ما کمک کنند تا حاشیه‌ها را کم کنیم. طرفداران واقعی ما عزت پرسپولیس را می‌خواهند. شاید بسیاری از آنها به ورزشگاه نیایند اما هیچ وقت دوست ندارند تیم‌شان با چنین شعارهایی به حاشیه برود. بی‌شک طرفدار واقعی کسی است که می‌خواهد در هر شرایطی تیمش پیروز و سربلند باشد و اینکه از چه راهی به این هدف برسد هم برایش مهم است. کار باید اصولی و براساس کار کارشناسی پیش رود. هواداران پرسپولیس خواهان عزت ما باشند. مشکلات ممکن است در هر مقطعی وجود داشته باشد که باید واقعیت را پذیرفت. البته من برابر شعارهای اعتراضی صبر می‌کنم و ناراحت نمی‌شوم. ما تحمل می‌کنیم و آستانه تحمل ما در این مقوله بالاست. پرسپولیس تیم بزرگی است که نباید بخاطر چنین مسایلی به حاشیه برود پس طرفداران در این راه به ما کمک کنند.

  • بخشی از اعتراض هواداران بخاطر بازی نکردن علی کریمی بود، شما علت این موضوع را چه می‌دانید؟

 مصدومیت علی کریمی هنوز به طور کامل بهبود نیافته است؛ این صحبت‌های پزشک تیم است که معتقد بود باید جانب احتیاط را برای او رعایت کرده و ریسک نکنیم. هنوز بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقیست و ما باید از سرمایه بزرگی چون کریمی استفاده کنیم. شاید اگر او در بازی با نفت به میدان می‌آمد، با شرایطی مواجه می‌شد که مثلا چند ماه نتواند بازی کند. بازی کردن یا نکردن او با نظر کادر پزشکی تیم بود. البته سرمربی تیم درباره این موضوع هم در جلسه امروز پاسخ خواهد داد.

  •  سه نفر از اعضای کمیته فنی باشگاه معرفی شدند که دو نفرشان از اعضای هیات مدیره است! اما شنیده می‌شود دو عضو دیگر هم به این جمع اضافه می‌شوند که دکتر بیژن ذوالفقارنسب یکی از آنهاست تا جایی که ظاهرا خودتان در این‌باره با ذوالفقارنسب صحبت‌هایی داشتید. درباره این مساله چه نظری دارید؟

 بله من با دکتر ذوالفقارنسب صحبت‌هایی داشتم و مطمئن باشید در آینده از وجودش در پرسپولیس استفاده خواهم کرد. مسلم بدانید که با حفظ شان ذوالفقارنسب از او بهره خواهیم برد. حالا اینکه این اتفاق در چه زمانی بیافتد را بعدا اعلام خواهم کرد.

  • امروز (شنبه) سابقه حضور شما در پرسپولیس یک‌ماهه شد، تاکنون چه تاثیری بر شرایط این تیم گذاشتید؟

 از زمانی که آمدم پیوسته و به صورت شبانه‌روزی درباره احیای وضعیت پرسپولیس مطالعه کرده و بعضا جلساتی داشتم. در مصاحبه قبلی توضیحی درباره برنامه‌ها، نوع نگرش‌ها و آینده‌ای که برای پرسپولیس ترسیم می‌کنم، ارایه کرده‌ام. بالاخره پرسپولیس حدود پنجاه سال عمر دارد و حتما در پنجاه سال آینده هم خواهد بود که قطعا در آن زمان ما در این باشگاه نخواهیم بود. همه تلاش ما برای سربلندی این تیم بزرگ است. ممکن است در طی مسیر با افت‌ و خیزهایی مواجه شویم که همواره سعی می‌کنیم اوضاع متعادل شود.

کد خبر 149117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز