شکست مقابل مس کرمان یک بار دیگر جایگاه حمید استیلی را در پرسپولیس متزلزل کرد.

استیلی

او در ابتدای فصل و زمانی که تیمش وارد بحران شد، قول داد مشکلات فنی پرسپولیس را حل کند ولی 4 شکست در 10 بازی به هیچ عنوان برای هواداران این تیم خوشایند نیست. حالا مسئولان باشگاه هم به فکر ایجاد تغییر در کادر فنی هستند، این در حالی است که پیشکسوتان پرسپولیس هم از عملکرد استیلی انتقاد کرده‌اند. با تغییرات مدیریتی، دیگر استیلی مثل گذشته جایگاه مطمئنی ندارد و شاید در روزهای آینده اتفاقات جدیدی بیفتد.

تیم محلی

نادر محمدخانی، مدافع اسبق پرسپولیس در مورد شرایط بحرانی این تیم می‌گوید: «متأسفانه بازیکنان پرسپولیس مانند یک تیم محلی بازی می‌کنند و انگار برایشان برد و باخت هیچ فرقی نمی‌کند‌. این شوک مدیریتی که به تیم وارد شد باید با تغییر کادر فنی کامل می‌شد. این حرف من به این معنی نیست که استیلی مربی خوبی نیست بلکه او هنوز شرایط لازم برای هدایت یک تیم بزرگ را پیدا نکرده است.»

او تاکید می‌کند: «قاطعیت یک مربی از شروط لازم کار در تیم‌های بزرگ است و همچنین لازم است که بازیکنان از سرمربی کاملا حرف‌شنوی داشته باشند. مشکل پرسپولیس یا این است که استیلی نمی‌تواند حس لازم را به بازیکنان انتقال دهد، یا بازیکنان حرف‌های او را گوش نمی‌دهند.»

فرشاد پیوس هم با انتقاد از بازیکنان پرسپولیس می‌گوید: «بسیاری از بازیکنان در حد نام این تیم نیستند. آنها باید جریمه شوند تا به‌خود بیایند. اگر عملکرد پرسپولیس قرار باشد به همین صورت ادامه یابد روز به روز هواداران این تیم کمتر می‌شوند. من دوستانه به رویانیان می‌گویم که اگر می‌خواهد حیثیتش در ورزش حفظ شود باید وقت بیشتری برای پرسپولیس بگذارد. پرسپولیس تا پایان فصل راه درازی در پیش دارد و با مسائلی مانند پاداش‌دادن نمی‌توان کار را درست کرد. اینگونه کارها در اروپا منسوخ شده است.»

جلسه هیأت‌مدیره

جلسه هیأت‌مدیره پرسپولیس امروز تشکیل خواهد شد و این در حالی است که مسئولان باشگاه از عملکرد استیلی رضایت ندارند. محمد پنجعلی، یکی از اعضای هیأت‌مدیره می‌گوید:

«ساعت 14 امروز در جلسه هیأت‌مدیره باشگاه، عملکرد تیم را ارزیابی کرده و هر یک از اعضای هیأت‌مدیره نظرات خود را مطرح خواهد کرد. آنگاه در مورد اینکه آیا باید از کادر فنی حمایت شود یا اینکه تغییراتی در مجموعه فنی تیم به‌وجود آید، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

او در ادامه به مشکلات فنی پرسپولیس اشاره می‌کند؛ «از نتیجه به هیچ وجه راضی نیستیم. گل‌های بدی می‌خوریم و در دفاع کردن مشکل داریم. برطرف کردن این نقص تنها با تغییر نفرات میسر نمی‌شود و باید کار کرد. متأسفانه تیم در ضد‌حمله شکننده است و به راحتی گل می‌خوریم. این قدر بد دفاع می‌کنیم که بازیکنان حریف به راحتی صاحب توپ می‌شوند و به داخل محوطه جریمه می‌رسند. انتظارم از تیم خیلی بیشتر بود. نه تنها استیلی بلکه هر مربی‌ای که می‌بازد، باید پاسخگو باشد. قطعا ما جلسه کمیته فنی را تشکیل می‌دهیم و باید سرمربی در مورد این شکست توضیح دهد. این توضیح دادن برای همه زمان‌ها است و مربوط به این شکست نمی‌شود.»

محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس که چند روز پیش گفته بود به سرمربی واحد در فوتبال اعتقاد ندارد و یک تیم باید مشورتی اداره شود، از احتمال تغییر در کادر فنی خبر می‌دهد. او در این خصوص به خبرگزاری مهر گفت: «اجازه بدهید درخصوص شکست پرسپولیس مقابل مس کرمان در جای خود تصمیم‌گیری کنیم. البته به همین بسنده می‌کنم که تغییراتی خواهیم داشت.» حرف‌های رویانیان نشان می‌دهد که شاید باشگاه پرسپولیس در مورد استیلی تصمیم جدیدی بگیرد؛ هر چند برخی خبرهای پشت‌پرده هم حاکی از آن است که مسئولان پرسپولیس شاید برای بازی بعد مقابل نفت تهران هم به استیلی فرصت بدهند.البته استیلی روز گذشته ملاقاتی هم با رویانیان داشت و در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تابع تصمیم مسئولان باشگاه است.

درخشان، منتظر پیشنهاد ‌

از حمید درخشان به‌عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی استیلی نام برده می‌شود؛ هرچند می‌گویند علی پروین با او اختلاف دارد و راضی به آمدن درخشان به پرسپولیس نیست. این مربی می‌گوید:

«همیشه درها برای مذاکره کردن باز است ولی من باز هم می‌گویم که دوست ندارم اسم من مدام سر زبان‌ها باشد و اتفاقات گذشته دوباره رخ دهد. اگر آنها واقعا خواهان مذاکره هستند جلو بیایند در غیر این‌صورت نمی‌خواهم این همه شایعه برای من درست شود و از اسمم سوءاستفاده کنند. اگر پیشنهاد رسمی بدهند، مذاکره می‌کنم.»

کد خبر 148632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز