سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

گروه سیاسی: آمد و شد وزیران دولت این روزها به صحن علنی شدت گرفته است؛ اگر در جلسه علنی روز یکشنبه وزیر اقتصاد آمده بود تا پاسخگوی سؤالی درباره نحوه توزیع سود سهام عدالت باشد، دیروز وزیر نیرو به ساختمان هرمی‌شکل بهارستان آمد

 تا سؤالی را درباره لزوم اجرای برنامه چهارم توسعه و سفرهای استانی پاسخ دهد که نتوانست و هفتمین وزیری شد که در کابینه دهم، از مجلس کارت زرد گرفت.

مجید نامجو که یک بار اسفندماه سال گذشته پایش به استیضاح باز شده بود و با رایی ناپلئونی ( 102 رای مخالف، در مقابل 101 رای موافق) توانسته بود دوباره از این مجلس رای اعتماد بگیرد، دیروز برای ادای توضیح درباره آنچه نماینده بجنورد آن را سیاست‌های نادرست وزارت نیرو و بروز نارضایتی‌های سیاسی و اجتماعی مختلف در مناطق مختلف کشور خواند، به مجلس آمد. نامجو توضیح داد: شاخص‌های وزارت نیرو نشان از عملکرد خوب این وزارتخانه براساس برنامه چهارم توسعه دارد. براساس این شاخص‌ها به 83 درصد از اهداف برنامه در بخش‌های مختلف دست یافته‌ایم و حتی در برخی بخش‌ها از برنامه جلوتریم.

جدول

اما هر قدر او سعی کرد که توضیحاتش را مستند نشان دهد، موسی‌الرضا ثروتی طراح سؤال از وزیر نیرو به گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد برنامه چهارم و گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش آب شهری و روستایی استناد کرد و به کنایه گفت:

این گزارش‌ها خود به‌خوبی حکایت از میزان تحقق برنامه‌ها در حوزه آب شهری و روستایی که جزو برنامه‌های وزارت نیرو است، دارد.

با توضیحاتی که ثروتی داد، نمایندگان مجلس قانع شدند که وزارت نیرو از برنامه‌هایش عقب است.

بعد از رای‌گیری مشخص شد تنها 79 نماینده از مجموع 197 نماینده، توضیحات نامجو را قانع‌کننده دانسته و 88‌نماینده از این توضیحات قانع نشده‌اند.

به این ترتیب مجید نامجو که دیروز ثروتی هم در بین سخنانش اشاره کرد در آستانه استیضاح است، نخستین کارت زرد خود را از مجلس گرفت.

گفته می‌شود حدود 50 امضا برای استیضاح وزیر نیرو جمع‌آوری شده است که امضاکنندگان نسبت به وضعیت مدیریتی این وزارتخانه اعتراض دارند.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، درصورتی‌که یک وزیر در 3 نوبت نتواند به سؤالات نمایندگان پاسخ بگوید و مجلس را قانع کند، زمینه استیضاح آن وزیر فراهم می‌شود.

 

کد خبر 148863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز