سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان علوم پزشکی در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که 40 درصد سرطان‌ها از جمله تومورهای مغزی و سرطان خون می‌توانند عامل ویروسی داشته باشند.

cancer

این متخصصان می‌گویند: اگر صحت این رابطه در آزمایشات بعدی تایید شود می‌توان از روش واکسیناسیون برای پیشگیری از چندین نوع سرطان و نیز دستیابی به روش‌های درمانی جدید برای معالجه آنها استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، این یافته حاصل مطالعه‌ای است که در آن ردپای ویروس‌ها در چندین نوع سرطان شناسایی شده است در حالی که در گذشته هرگز ارتباط این سرطان‌ها با عفونت، تصور نشده بود.

پزشکان پیش‌تر تصور می‌کردند که برخی ویروس‌ها در 10 تا 20 درصد موارد موجب بروز سرطان می‌شوند. برای مثال ویروس‌های هپاتیت B و C موجب بروز سرطان کبد می‌شوند یا ویروس پاپیلوهای انسانی که می‌تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود اما این بار متخصصان انستیتو کارولینسکای سوئد به وجود یک ارتباط ویروسی در بروز شایع‌ترین تومور مغزی دوران کودکی موسوم به «مدولوبلاستوما» پی برده‌اند. همچنین برخی از متخصصان بر این باور هستند که ویروس‌ها می‌توانند موجب بروز سرطان پروستات شوند.

آلن ریکنیسون استاد مطالعات سرطان در دانشگاه «بیرمنگهام» می‌گوید: اگر بتوانیم چگونگی عملکرد این ویروس‌ها را درک کنیم، موفق می‌شویم از بروز سرطان‌ها جلوگیری کنیم و یا حتی با سیستم ایمنی بدن خود بیمار، سلول‌های سرطانی را نابود سازیم.

 

کد خبر 148802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز