گروه بین‌الملل: پنتاگون اعلام کرد، دولت بوش به دنبال 622 میلیارد دلار برای بودجه نظامی در سال 2008 است. این رقم شامل 140 میلیارد دلار است که برای هزینه‌های جنگ اختصاص می‌یابد.

روزنامه واشنگتن پست نوشت، این درخواست‌ها بخشی از درخواست بودجه سالانه به کنگره آمریکا برای تمامی برنامه‌های فدرال آمریکا است.

این بودجه قرار است روز دوشنبه این هفته به صورت عمومی درخواست شود و کنگره در چندماه آینده این درخواست را مورد بررسی قرار‌‌خواهد داد.

باتوجه به اختصاص بودجه خاص به عملیات‌های نیروهای آمریکایی در سال جاری و هم‌چنین بودجه جدید، رقم هزینه‌های جنگ عراق و افغانستان به 163 میلیارد دلار خواهد رسید.

باتوجه به کنترل کنگره آمریکا از سوی دموکرات‌ها و افزایش مخالفت‌ها با جنگ عراق، درخواست دولت بوش برای این بودجه نظامی ممکن است با بررسی‌های دقیق‌تری نسبت به سال‌های گذشته در این کشور روبه‌رو شود.

سناتور هری رید، رهبر اکثریت سنای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دموکرات‌ها قول می‌دهند که نیروهای آمریکایی هر چیزی را که نیاز داشته باشند، دریافت خواهند کرد.

یک مقام رسمی پنتاگون گفت، درخواست معمول پنتاگون برای بودجه سال 2008 که در این درخواست هزینه‌های مربوط به ارتش، نیروی دریایی  و نیروهای هوایی لحاظ نشده است، 481 میلیارد دلار خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند: پنتاگون به دنبال 6/128 میلیارد دلار برای ارتش، 7/110 میلیارد دلار برای نیروی هوایی و 140 میلیارد دلار برای نیروی دریایی است.

کد خبر 14867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز