دربی‌شایر: بزرگ‌ترین شکلات جهان به ابعاد 4‌متر مربع و با وزنی حدود 6‌تن در شهر دربی‌شایر انگلستان تهیه و رکورددار کتاب‌گینس شد.

chocolate

قالب غول‌پیکر این شکلات طی 10‌ساعت توسط داوطلبان پرشد. یکی از کارگران کارخانه تولید‌کننده این شکلات به خبرنگاران گفت: فیلم مورد علاقه من «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» بود و به همین خاطر همیشه به تهیه شکلاتی به بزرگی آنچه در این فیلم بود فکر می‌کردم. قرار است پول به‌دست‌آمده از فروش این شکلات که رکورد‌های پیشین را شکسته صرف امور‌خیریه شود. پیش از این رکورد بزرگ‌ترین شکلات جهان متعلق به شکلاتی 5‌هزار و 700کیلویی تهیه شده در آمریکا بوده است.

تولد همزمان

کالیفرنیا: دوقلو‌هایی که 27‌سال سعی می‌کردند متفاوت به‌نظر برسند درست در یک ساعت صاحب نوزاد شدند. خانم تیپلس (یکی از دوقلو‌ها)می‌گوید بینی این دو نوزاد درست شبیه به هم است. این دو خواهر دوقلو، همیشه علاقه داشتند لباس‌های متفاوتی بپوشند و هر یک هویت خاص خود را داشته باشند، با وجود این بی‌اختیار در بسیاری از رویداد‌ها همراه می‌شوند. گفتنی است، همسران این خواهران دوقلو نیز در یک مدرسه درس خوانده و دوستان دوران تحصیل بوده‌اند.گفتنی است نوزادان خانم‌ اوستلر و خانم تیپلس نیز شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.

قهوه‌خانه‌دار سمج

پاریس: با وجود خریداری و تخریب تمام ساختمان‌های اطراف محل کار یک پیرمرد، این قهوه‌خانه‌دار مانند پیرمرد انیمیشن معروف up خیال ندارد ملکش را بفروشد. این مرد الجزایری که در سال ۱۹۴۹ به فرانسه مهاجرت کرده به‌همراه همسرش سال‌ها تلاش کرد تا توانست این ملک را در سال ۱۹۶۵ خریداری کند. صلاح‌اودجانی به پیشنهاد‌های مناسب خرید این ملک واقع در منطقه ربای در شمال فرانسه فقط یک جواب می‌دهد نمی‌فروشم، هیچ‌کس نمی‌تواند مرا از آن بیرون کند. این در حالی است که گرامافون‌ قدیمی، عکس‌ها و کارت‌پستال‌های کهنه‌ای که روی دیوار نصب شده‌ برای وی یادآور سال‌های گذشته‌اند.

فتح بلندترین ساختمان

بخارست: مرد عنکبوتی‌فرانسوی این بار یکی از بلندترین ساختمان‌های رومانی را برای بالارفتن انتخاب کرد. درحالی‌که 200‌رومانیایی در پیاده‌رو شاهد هنرنمایی‌های وی بودند آلن‌رابرت 48 ساله ساختمان 22‌طبقه هتلی در بخارست پایتخت رومانی را هدف ماجراجویی‌های خود قرار داد. وی چند متر پیش از رسیدن به بالای ساختمان به‌علت نصب شدن یک تابلوی تبلیغاتی چند دقیقه‌ای از حرکت باز ایستاد. مرد عنکبوتی تا به حال 100‌ساختمان بلند جهان را فتح کرده و پس از موفقیت در اغلب آنها به‌علت صادرنشدن مجوز‌های لازم دستگیر شده است.

کد خبر 148652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز