گروه سیاسی: وزیرخارجه روسیه پس از آنکه اطمینان داد آمریکا به ایران حمله نمی‌کند، تأکیدکرد: آمریکا هدف از حضور نیروهای تکمیلی و تجهیزات خود درخلیج فارس را تلاش درجهت تثبیت اوضاع اعلام کرده است.

سرگئی لاوروف پس از بازگشت از آمریکا و گفت وگو با مقامات این کشور درحالی این سخنان را مطرح نمود که نماینده ایالات متحده در ناتو هدف از افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس را پاسخ به رفتار ایران عنوان کرد.

ویکتوریا نولاند، نماینده‌آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در گفت‌وگو با شبکه‌ تلویزیونی اسکای نیوز با خصمانه خواندن رفتار ایران، از تقویت حضورنظامی آمریکا درخلیج فارس دفاع‌کرد و متعهد شد از منافع آمریکا در منطقه دفاع کند.

به گزارش ایسنا نولاند گفت: آمریکا باید حضور خود را در خلیج فارس نشان داده و روشن کند که آماده‌ است از منافع‌ خود در منطقه حفاظت کند.  این درحالیست که وزیرخارجه روسیه علت حضورنیروهای تکمیلی آمریکا درخلیج فارس را آرام کردن نگرانی‌هایی عنوان کرده که درمیان کشورهای خلیج فارس وجود دارد.

لاوروف همچنین درادامه توضیحات خود درباره تأثیرنتایج سفرش به آمریکا بربرنامه هسته ای ایران تاکید کرد که روسیه و آمریکا قصد دارند با همکاری با یکدیگر ایران را بر سر میز مذاکره بازگردانند و مساله‌ ایران را حل کنند.

وی گفت: ما توافق کردیم که کار در شورای امنیت را ادامه داده و با اقدامات دیپلماتیک، ایران را بر سر میز مذاکرات بازگردانیم.

لاوروف افزود : ما درباره ایران هدف کاملاً یکسانی داریم و آن این است که اجازه ندهیم رژیم عدم اشاعه نقض شود.

کد خبر 14865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز