جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

بازی با راه آهن بهترین فرصت برای استقلال بود تا به صدر جدول برود ولی شاگردان پرویز مظلومی در یک بازی هیجان انگیز 2 امتیاز حساس را از دست دادند و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

فوتبال

استقلال در شرایطی مقابل میهمان خود متوقف شد که موقعیت‌های زیادی را از دست داد و می‌توان گفت که راه آهن با چاشنی شانس توانست یک امتیاز بگیرد. این دیدار با حملات استقلال و بازی تهاجمی این تیم آغاز شد ولی این راه آهن بود که به گل اول رسید. علی حمودی مدافع آبی‌ها درون محوطه جریمه مرتکب خطای پنالتی شد و حسین کاظمی پشت توپ قرار گرفت. ضربه او را مهدی رحمتی دفع کرد و توپ برگشتی باز هم با ضربه سر کاظمی همراه شد که رحمتی با واکنش دیدنی دوباره توپ را برگشت داد ولی توپ سوم توسط عباسفرد به گل اول تبدیل شد تا راه آهن در دقیقه 16 از حریف خود پیش بیفتد.
استقلال بعد از این گل، تا پایان بازی حملات زیادی را انجام داد و راه آهن هم بیشتر چشم به ضدحملات داشت.

آنها با روش‌های مختلفی سعی در حفظ نتیجه داشتند و حتی توسط تماشاگران استقلال متهم به ارائه ضد‌فوتبال شدند. کار استقلال برای گل زدن گره خورده بود ولی در دقیقه 75 سانتر مجیدی با ضربه سر مجتبی جباری همراه شد تا آبی‌ها به گل مساوی برسند. در این دیدار حسن رودباریان با واکنش‌های خود بارها دروازه راه آهن را نجات داد. استقلال با این تساوی 20 امتیازی شد تا در رده دوم جدول قرار بگیرد.

شکست قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی امیدوار بود که از حاشیه‌های به‌وجود آمده در سپاهان نهایت استفاده را ببرد و تیم سابقش را شکست بدهد. برای او پیروزی در اصفهان برابر بود با کسب 3 امتیاز و انتقام گرفتن از مسئولان این باشگاه ولی قلعه‌نویی در روزی شکست خورد که کریم قنبری جای لوکا بوناچیچ روی نیمکت سپاهان نشسته بود. قنبری تغییراتی در ترکیب تیمش به‌وجود آورد و رحمان احمدی و محسن بنگر دو بازیکنی که مورد غضب لوکا بوناچیچ بودند، از ابتدا به میدان رفتند. حملات زردپوشان از سمت راست به‌گونه‌ای شکل گرفت که در دقیقه 6 سانتر مهدی جعفرپور و ضربه سر عماد رضا تبدیل به گل اول شد.

سپاهانی‌ها بعد از این گل حملات خود را ادامه دادند و در دقیقه 15از روی سانتر بیک‌‌زاده و دخالت محسن بنگر به نتیجه رسیدند. در شلوغی محوطه جریمه این احمد آل‌نعمه مدافع تراکتورسازی بود که دروازه خودی را باز کرد تا سپاهان با 2 گل از حریف پیش بیفتد. این نتیجه تا دقایق پایانی ادامه داشت و گلزنی فلاویو لوپز در دقیقه 90 هم نتوانست مانع از شکست تراکتورسازی شود و این بازی با نتیجه 2بریک به پایان رسید. قلعه‌نویی بعد از پایان این بازی گفت: «بازی خوبی بود اما 2گل معمولی خوردیم و سخت گل زدیم. احمدی دروازه‌بان سپاهان بازی خوبی انجام داد در ضمن ما موقعیت‌ها را خراب کردیم و گل بچگانه خوردیم. اگر دروازه‌بان ‌ما 30 درصد آمادگی داشت، گل نمی‌خوردیم.»

پیروزی ذوب‌آهن و داماش

صبا و ذوب‌آهن هم روز گذشته یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ را در قم برگزار کردند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ذوب‌آهن خاتمه یافت. ایگور کاسترو در دقیقه 65 گل برتری ذوب‌آهن را به ثمر رساند تا شاگردان ابراهیم‌زاده در یک بازی بیرون از خانه 3امتیاز بگیرند. داماش هم که بعد از حضور ابراهیم قاسمپور نتایج خوبی گرفته است، دیروز در زمین خودش با نتیجه 3بر2 فولاد خوزستان را شکست داد. علیرضا نظیف‌کار در دقایق 8 و 57 دو بار از روی نقطه پنالتی برای داماش گلزنی کرد و افشین چاوشی هم در دقیقه 66 گل سوم را به ثمر رساند. 2گل فولاد هم توسط حکیم نثاری و امین متوسل‌زاده در دقایق 24 و 93 زده شد، در ضمن محمد غلامی مهاجم داماش در دقیقه90 از زمین اخراج شد.

فجر سپاسی شیراز در زمین خودش مقابل سایپا به تساوی یک‌یک رسید. کریم انصاری‌فرد در دقیقه 75 گل سایپا را زد ولی فجری‌ها در دقیقه 93 توسط حسن فرجی بازی را به تساوی کشاندند. روز پنجشنبه اما نفت تهران میزبان مس سرچشمه بود و شاگردان حسین فرکی در ادامه روند موفقیت‌آمیز خود با تک‌گل مصطفی مهدوی که در دقیقه 90 به ثمر رسید، مس را شکست دادند. این برد نفت را 21 امتیازی کرد تا این تیم صدرنشین لیگ برتر شود.

کد خبر 148411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز