هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر امروز و فردا با برگزاری 6 دیدار آغاز خواهد شد که در حساس‌ترین بازی‌های این هفته استقلال میزبان راه‌آهن خواهد بود و سپاهان هم در اصفهان از تراکتورسازی میزبانی خواهد کرد.

فوتبال

در سایر بازی‌ها تیم شگفتی ساز نفت تهران میزبان مس سرچشمه است، فجر سپاسی در شیراز به مصاف سایپا می‌رود، داماش میزبان فولاد خوزستان است و در یک بازی حساس دیگر صبا و ذوب‌آهن در قم مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

جدال مظلومی و دایی

علی دایی در حالی فردا به ورزشگاه آزادی می‌آید که خاطرات خوبی از رویارویی با پرویز مظلومی ندارد. دایی که سال گذشته هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت در 2 بازی رفت و برگشت مغلوب استقلال شد. او امسال هم در راه‌آهن نتایج خوبی نگرفته و در رده شانزدهم جدول قرار دارد. تیم دایی در شرایط بحرانی مقابل استقلال قرار خواهد گرفت و این در حالی است که آبی‌های تهران هم در بازی قبلی مغلوب ملوان شدند تا صدرنشینی را با تفاضل گل کمتر به تراکتورسازی واگذار کنند. حالا مظلومی که سال گذشته 2 بار دایی را شکست داد، ‌قصد دارد تا برای سومین بار پیاپی این مربی را شکست دهد. البته مظلومی در هفته جاری بازیکنان ملی پوش خود را در اختیار نداشت و نگران عدم‌هماهنگی شاگردانش است، در ضمن استقلال در این بازی جاسم کرار و پژمان منتظری را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. شاید روی کاغذ شانس برد استقلال خیلی بیشتر از راه‌آهن باشد ولی دایی در این بازی سخت امیدوار به متوقف کردن استقلال است و حتی تساوی هم برای راه‌آهن نتیجه قابل‌قبولی خواهد بود.

قلعه نویی در اصفهان

بدون شک باید گفت که حساسیت دیدار سپاهان و تراکتورسازی کمتر از بازی استقلال و راه‌آهن نیست. امیر قلعه‌نویی که 2 سال پیاپی سپاهان را قهرمان ایران کرد، با حرف و حدیث‌های زیادی از این تیم جدا شد و حالا به اصفهان می‌ رود تا مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. شاید این دیدار حکم یک تسویه حساب شخصی را هم داشته باشد چرا که قلعه نویی در مصاحبه‌های مختلف خود بارها گفته که سیاست‌های حسینی رئیس هیأت‌مدیره سپاهان باعث جدایی او از این باشگاه شده‌است. قلعه‌نویی در اصفهان به‌دنبال ادامه صدرنشینی است. او که استقلال را در تهران شکست داد حالا به‌دنبال این است که دیگر تیم سابقش را هم شکست دهد.

به‌نظر می‌رسد تراکتورسازی با آرامش بیشتری نسبت به سپاهان به زمین مسابقه برود چرا که تیم اصفهانی در این دو هفته دچار حاشیه‌های زیادی شده است. شکست 3 بر صفر مقابل مس کرمان و اختلاف محسن بنگر و رحمان احمدی با لوکا بوناچیچ، سپاهان را غرق در حاشیه کرد ولی اتفاق عجیب این بود که مسئولان باشگاه 48 ساعت قبل از بازی حساس با تراکتورسازی بوناچیچ را ظاهرا اخراج کردند. حالا کریم قنبری که توسط لوکا اخراج شده بود باید در این دیدار هدایت سپاهان را بر عهده بگیرد. به‌طور حتم این شرایط بحرانی به سود تراکتور خواهد بود و حالا باید دید قلعه‌نویی از وضعیت نابسامان سپاهان چگونه استفاده خواهد کرد.

روز سخت ذوب‌آهن

یکی از بازی‌های حساس هفته دهم لیگ برتر فردا در قم برگزار خواهد شد و صبا که مثل تراکتورسازی و استقلال 19 امتیازی است به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت. صبا در این فصل با بازیکنان کم نام و نشان خود فراتر از حد انتظار نتیجه گرفته و به‌طور حتم ذوب‌آهن در زمین این تیم کار سختی در پیش خواهد داشت. شاگردان ابراهیم‌زاده هم در این فصل فراز و نشیب زیادی داشته‌اند و قرار گرفتن در رده دهم جدول به هیچ عنوان برای این مربی راضی‌کننده نیست. شکست دادن صبا در قم یک ماموریت سخت برای ذوبی‌ها محسوب می‌شود و نتیجه نگرفتن در این دیدار شاید تیم ابراهیم‌زاده را به‌طور کامل وارد بحران کند.

برنامه هفته دهم

پنج شنبه21 مهر
نفت تهران - مس سرچشمه‌ 16:50
جمعه22 مهر
داماش - فولاد ، ساعت 16
سپاهان‌ - تراکتورسازی‌، ساعت 16
فجرسپاسی‌- سایپا، ساعت 16
صبای قم - ذوب‌آهن ، ساعت 17
استقلال‌ - راه‌آهن، ساعت 18:15

 

کد خبر 148309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز