چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

شاخص بورس تهران که این روز‌ها تحت‌تأثیر خبرهای اختلاس بانکی به کار خود ادامه می‌دهد، در مبادلات روز گذشته 58 واحد کاهش یافت و به 26هزارو 844 واحد رسید.

بورس

در این میان شرکت‌های بزرگ بورس به همراه شرکت‌های بیمه، نقش زیادی در نزول شاخص داشتند و کاهش ارزش سهام این شرکت‌ها که بخش زیادی از ارزش بازار سهام را در اختیار دارند، زمینه افت شاخص بورس را فراهم کرد.

براین اساس روز گذشته نزول ارزش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، ملی صنایع مس، بیمه البرز، بیمه پارسیان، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و بانک ملت باعث افت شاخص تا سطح 55 واحد شد.

بورس

دیروز همچنین روند نزولی سهام شرکت‌های بیمه که از هفته گذشته به‌دلیل تصویب افزایش قیمت‌های جدید دیه آغاز شده، ادامه یافت و قیمت سهام شرکت‌های بیمه پارسیان، البرز و آسیا بار دیگر افت کرد.

کارشناسان معتقدند که اعلام قیمت‌های جدید - در ماه‌های عادی 67‌میلیون تومان و در ماه‌های حرام 90‌میلیون تومان- سهام شرکت‌های بیمه را در بورس با چالش تازه‌تری برای سود آوری روبه‌رو کرده است.

سهامداران بورس تهران دیروز در مجموع 817 میلیون سهم به ارزش 287‌هزار میلیون ریال خریداری کردند که بخش زیادی از آن به معامله عمده شرکت سرمایه‌گذاری البرز اختصاص یافت و بیش از 665 میلیون سهم این شرکت مورد مبادله قرار گرفت.

 

کد خبر 148324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز