همشهری‌آنلاین: با افزایش امیدواری ها نسبت به حل بحران یورو و کاهش ارزش دلار قیمت جهانی نفت و طلا امروز در بازارهای جهانی افزایش یافت.

نفت و طلا

به گزارش اکونیوز، تصمیم رهبران اروپایی برای اجرای اصلاحات ساختاری مالی و پولی در منطقه یورو موجب اعتماد بیشتر سرمایه گذاران بین‌المللی و افزایش شاخص سهام در بازارهای بورس آسیا و اروپا نیز شده است.

کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که این اقدام رهبران اروپایی موجب افزایش تقاضای انرژی خواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت نفت سبک آمریکا امروز با رشد 2.1 درصدی روبرو شده است . آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان و نیکولای سارکوزی رییس جمهور فرانسه پس از دیدار و گفت و گو در شهر برلین در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران بر اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی در منطقه یورو تاکید کردند . گرچه هنوز جزییاتی از طرح پیشنهادی رهبران آلمان و فرانسه منتشر نشده است ولی اظهارات سارکوزی و مرکل موجب افزایش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا شده است.

محمد علی خطیبی نماینده ایران در اوپک نیز تاکید کرد فکر نمی کنم سقف تولید اوپک در نشست دسامبر تغییری داشته باشد. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بهبود شرایط اقتصادی و مالی منطقه یورو تاثیر مثبتی بر بازار جهانی نفت خواهد داشت.

بر این اساس قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه نوامبر با 1.74 دلار افزایش به 84.72 دلار رسیده است. قیمت نفت آمریکا طی هفته گذشته 4.8 درصد افزایش یافت . قیمت نفت از ابتدای امسال تا کنون 8.2 درصد کاهش داشته است.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.26 دلار افزایش به بیش از 107.14 دلار رسیده است.

نیکولای سارکوزی رییس جمهور فرانسه و آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان پس از دیدار و گفت و گو در شهر برلین نسبت به پایان بحران مالی و بدهی منطقه یورو و اجرای اصلاحات ساختاری در سیستم پولی و مالی اروپا قول مساعد دادند . رهبران آلمان و فرانسه تاکید کردند گامهای جدیدی را برای حل بحران مالی منطقه یورو تا پایان ماه اکتبر بر خواهند داشت و این گامهای جدید موجب حل و فصل این بحران خواهد شد.

اظهارات رهبران آلمان و فرانسه در حالی است که موسسه رتبه بندی فیچ در تازه ترین گزارش خود رتبه اعتباری ایتالیا و اسپانیا را به شدت کاهش داده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک امروز دوشنبه با یک درصد افزایش به بیش از 1666.20 دلار رسیده است. این رقم نسبت به روز جمعه حدود ۲۵ دلار رشد داشته است. قیمت طلا هفته گذشته نیز 0.9 درصد رشد داشته است . کاهش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش طلا داشته است.

بر این اساس قیمت هر اونس نقره نیز با 2.5 درصد رشد به 31.93 دلار رسیده است.

کد خبر 148097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز