سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره جنوبی محدودیت‌ها برای کارگران خارجی را تشدید کرده و این امر موجب شده است برخی کارفرمایان خرده‌پا برای یافتن کارگران جدید برای مشاغلی که کره‌ای نمی‌توانند یا دوست ندارند انجام دهند، دچار مشکل شوند.

south korea

خبرگزاری آلمان از سئول گزارش داد، آمار ارایه شده توسط وزارت استخدام و کار کره جنوبی نشان می‌دهد، ورود کارگران خارجی به این کشور در سال 2010 به 34 هزار نفر کاهش یافت که تعداد آنها یک سال پیش از آن 132 هزار نفر بود.

جانگ جونگ سو، از مسئولان این وزارتخانه گفت: زمانی که وضع اقتصادمان در سال جاری نامعلوم باشد، اولویت ما حفاظت از مشاغل داخلی است.

وی افزود: کارگران کره جنوبی گاهی اوقات از آن گلایه می‌کنند که شغل‌های‌شان از آن کارگران خارجی می‌شود که می‌پذیرند حقوق کمتری را به ویژه در سایت‌های عمرانی بگیرند.

اما نیازی که هنوز برآورده نشده، افزایش تقاضای کارفرمایان خرد در بخش‌هایی همچون کار با فلزات است.

روزنامه چوسون به نقل از یک کارفرما نوشت: ما می‌خواهیم 30 کارگر خارجی استخدام کنیم، اما فقط 17 نفر را پیدا کرده‌ایم، برای همین می‌خواهیم دو خط از پنج خط پرس فلزمان را تعلیق کنیم.

فقدان تطابق بین عرضه و تقاضا منجر به افزایش افرادی شده که به صورت غیرقانونی بیش از طول مدت قراردادشان در کره جنوبی می‌مانند. طول مدت این قراردادها معمولا سه ساله است.

وزارت کار کره تخمین می‌زند که حدود 8800 نفر از 60 هزار کارگری که اکنون در این کشور هستند، به صورت غیرقانونی ساکنند.

کارگران ویتنامی محبوب‌ترین گروه مورد تقاضای کارفرمایان کره جنوبی محسوب می‌شوند.

کد خبر 148055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز