همشهری آنلاین: مقامات تایوانی می‌گویند به دنبال یارانه‌های دولتی برای زوج‌ها برای بالا بردن میزان زاد و ولد در این جزیره، شمار نوزادان متولد شده در 9 ماه منتهی به سپتامبر 19 درصد افزایش یافته است.

Taiwan

به گزارش خبرگزاری فرانسه تخفیف‌های مالیاتی و یارانه‌ها به منظور کمک به زوج‌های جوان برای خرید خانه از جمله امتیازاتی بودند که دولت تایوان به هدف بالابردن میزان زادوولد در این جزیره، که یکی از پایین‌ترین میزان‌ها در جهان است، عرضه کرد.

بر اساس آماری که روز شنبه 8 اکتبر بوسیله وزارت کشور تایوان منتشر شد در 9 ماه اول سال میلادی فعلی 142345 نوزاد متولد شده‌اند که نسبت به سال قبل 19567 مورد یا 15.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

دولت تایوان امسال بودجه ای معادل 2.44 میلیارد دلار تایوان (79.8 میلیون دلار آمریکا) را صرف سوبسیدهایی کرد که هدفشان زوج‌های ازدواج‌کرده جوان بود.

مفامات امتیازات دیگری مانند تخفیف مالیاتی، هدایای نقدی و کمک مالی برای مراقبت کودک و درمان ناباروری هم عرضه کرده‌اند.

مقامات وزارت کشور می‌گویند میزان بالاتر نرخ زاد و ولد به این مسئله هم مربوط می‌شد که والدین می‌خواستند نوزادان‌شان در طول صدمین سالگرد تاسیس این جمهوری، زمانی محبوب برای بسیاری از تایوانی‌ها، به دنیا بیایند.

نرخ تولد در تایوان از سال 2000 در حال نزول بوده است. در این سال، سال اژدها که خوش‌طالع‌ترین سال در طالع‌بینی چینی و نشانه‌ای محبوب برای تولد کودکان است، 305300 نوزاد به دنیا آمدند.

کد خبر 147968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز