همشهری آنلاین: سرپرست تیم ملی فوتبال ایران هشدار داد که هرگونه رفتار حساسیت‌برانگیز احتمالی از سوی تماشاگران در بازی با بحرین، می‌تواند تبعات سنگینی برای فوتبال کشور داشته باشد.

 عباس ترابیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بی‌شک هر گونه شعار یا رفتار غیرورزشی حساسیت‌ برانگیز احتمالی از سوی تماشاگران در حین بازی ایران و بحرین می‌تواند تبعات سنگینی برای فوتبال ما دربر داشته باشد. تبعاتی که از جرایم مالی سنگین گرفته تا گرفتن میزبانی مسابقات. آدم‌هایی که همراه تیم بحرین به ایران آمدند و نیز ناظران مسابقه منتظر هرگونه رفتار خارج از چارچوب، قوانین و عرف ورزشی هستند تا گزارش‌ها و اعتراض‌هایشان را برای فیفا ارسال کنند.

 ترابیان تاکید کرد: طبق قوانین فیفا مسئولیت تمام اعمال و رفتار تماشاگران از لحظه‌ای که وارد مجموعه ورزشگاه می‌شوند تا نشستن روی سکوها،‌ فضای حاکم بر مسابقه و... بر عهده فدراسیون فوتبال است. بنابراین همه دستگاه و تمامی تماشاگران باید به حفظ فوتبال این کشور کمک کنیم. فدراسیون و مجموعه فوتبال ایران یک تشکیلات ورزشی است و باید تمام اقدام‌های ما فوتبالی باشد.

 رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون درباره شایعه عدم صدور روادید برای خبرنگاران ایرانی برای سفر به بحرین، اظهار کرد: از این موضوع اطلاعی ندارم اما براساس مرام‌نامه و توافق‌نامه فیفا برای همکاری کشورها در جریان برگزاری مسابقات، بحرین قانونا نمی‌تواند کارشکنی در صدور روادید داشته باشد. اگر آنها چنین رفتاری داشته باشند، می‌توانیم شکایت لازم را به فیفا و نماینده آن حین برگزاری مسابقه انعکاس دهیم.

 سرپرست تیم ملی با ابراز امیدواری نسبت به بازی کردن علی کریمی برابر تیم بحرین، تصریح کرد: همانطور که پزشکان تیم ملی گفتند، مصدومیت او جزیی است اما برای کسب بهبودی‌اش، احتیاط بیشتری می‌کنند. روز گذشته خودم با علی صحبت کردم و گفت آسیب‌دیدگی‌اش خیلی جدی نیست.

کد خبر 147947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز