یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمپانی فیلمسازی"سونی پیکچرز" فیلم "زورو" را بازسازی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایس شوییز، نسخه‌ جدید داستان‌های "زورو"، یاغی نقاب‌دار اسپانیایی بر اساس رمان سال ‌٢٠٠٥ ایزابل آلنده به دست کمپانی سونی پیکچرز ساخته می‌شود.

"متیو فدرمن" و "استفن اسکایا"، دو نویسنده معروف سریال‌های تلویزیونی، کار نگارش فیلمنامه‌ این اثر سینمایی را بر عهده گرفته‌اند.

داستان زورو درباره‌ جوان شورشی است که در قرن هجدهم به مبارزه با دولت استعمارگر می‌پردازد.

زورو با نقابی که همیشه بر صورت داشت، هویت خود را پنهان می‌کرد. او در اصل نجیب‌زاده‌ به نام "دون دیگو د لا وگا" بوده است.

کلمه اسپانیایی زورو در زبان انگلیسی به معنای روباه است. این شخصیت داستانی با امضای شمشیری خود به شکل حرف زد در زمان شکست دشمنان، در سراسر جهان شناخته شده است.

ایزابل آلنده، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ آمریکای لاتین که متولد سال ‌١٩٤٢ میلادی است، نسخه‌ جدید داستان‌ زورو را در رمان سال ‌٢٠٠٥ خود روایت کرد.

پدرش توماس آلنده پسرعموی سالوادور آلنده، رییس‌جمهور فقید شیلی بود.

رمان‌های آلنده به بیش از ‌٣٠ زبان ترجمه شده است. نویسنده‌ رمانی‌هایی چون "خانه‌ی ارواح" و "داستان‌های اوالونا" که پس از ‌روی کار آمدن دولت سرکوب‌گر پینوشه در دهه‌ ‌٧٠ از شیلی متواری شد، در سال ‌١٩٩٥ کتاب "پائولا" را که توصیف سال‌های کودکی‌اش در سانتیاگوی شیلی و دوران تبعیدش است، در قالب نامه‌ای به دخترش پائولا که در کما بود، نوشت.

داستان زورو تاکنون دستمایه‌ ساخت بیش از ‌٤٠ فیلم و سریال قرار گرفته است.

آخرین اقتباس سینمایی داستان زورو "افسانه‌ زورو" نام داشت که با درخشش آنتونیو باندراس و کاترین زتاجونز توسط میشل کمپبل ساخته شد.

این فیلم که در سال ‌٢٠٠٥ اکران شد، در سطح بین‌المللی به فروشی ‌٤/١٤٢ میلیون دلاری دست یافت.

 

کد خبر 147924

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز