چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

لندن: سگ مین‌یابی که تا‌کنون در 5عملیات جنگی شرکت کرده و جان انسان‌های بسیاری را نجات داده، سرانجام بازنشسته شد.

dog

«بوستر» پیش از اینکه چند روز پیش بازنشسته شود، موفق شده بود مانند سربازان واقعی برای نجات سربازان دیگر، چندین مدال افتخار به سینه بزند. هم‌قطاران نظامی این سگ 9ساله به رسانه‌ها گفتند که این حیوان تا به‌حال جان چندین نظامی و غیرنظامی را از مرگ حتمی نجات داده و بنابراین شایسته دریافت این مدال‌ها بوده است. قابلیت‌های این سگ به مین‌یابی ختم نمی‌شود و گاهی با بوکشیدن قادر است بمب‌گذارها را نیز شناسایی کند. صاحب این سگ معتقد است که وی از این پس می‌تواند سگ‌های بیشتری را برای این منظور تعلیم دهد.

نجات پسربچه اختاپوسی

دهلی‌نو: پسر بچه هندی که به دلیل داشتن یک جفت پا در سینه خود به پسربچه اختاپوسی معروف شده بود، سرانجام در اتاق عمل از شر دوقلوی رشد نیافته خود رها شد. با اینکه بسیاری از هندی‌ها به‌دلیل عقاید مذهبی خود برای دیپاک کومار هشت‌ساله مدام هدیه می‌آوردند و خانواده او از این راه درآمد خوبی به دست آورده بود اما پدر خانواده سرانجام تصمیم گرفت با عمل جراحی وی موافقت کند. البته پیش از موافقت او، رسانه‌ها برای جمع‌آوری هزینه این عمل‌جراحی سنگ‌تمام گذاشتند. دیپاک پس از اینکه ظاهری مانند پسربچه‌های دیگر پیدا کرد به خبرنگاران گفت: من از داشتن زندگی‌ای متفاوت خسته شده بودم و الان فقط می‌خواهم یک زندگی عادی داشته باشم.

دختر آجرخوار

پاریس: دختری که آجر را مانند یک بیسکوئیت می‌خورد، حسابی در رسانه‌های جهان خبرساز شده است. با اینکه خوراک اصلی ناتالیای سه‌ساله سنگ و چوب است اما آجر را یک پیش‌غذای کامل می‌‌داند. البته رژیم‌غذایی منحصر به فرد این دختر خردسال وی را چندین بار راهی بیمارستان کرده و در حال حاضر نیز وی با مسمومیت شدیدی مواجه شده است.

کالین، مادر ناتالیا می‌گوید هر چند دخترم به خوردن شیشه تمایلی ندارد اما یک‌بار که صدای قِرچ‌قِرچ بلندی از دهان وی به گوش می‌رسید متوجه شدیم که اگر گرسنگی به وی فشار بیاورد انواع لامپ هم می‌تواند اشتهای وی را تحریک کند. به گفته پزشکان، ناتالیا مبتلا به بیماری «پیکا» (Pica) است. مبتلایان به این بیماری به خوردن هر نوع ماده غیرخوراکی تمایل پیدا می‌کنند.

کد خبر 147667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز