سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

نیویورک: نوع ویژه‌ای از خرچنگ‌های ماده کالیفرنیایی پیش از انتخاب جفت، بیش از 106‌خرچنگ نر و خانه آنها را برای گزینش زیر ذره‌بین خود قرار می‌دهند.

Uca crenulata

این خرچنگ‌های موسوم به کمانچه‌زن (Uca crenulata) سختگیرترین و مشکل‌ پسندترین جانوران روی زمین محسوب می‌شوند. جالب اینجاست که اغلب بی‌مهرگان، تعدادی از پستانداران، دوزیستان و خزندگان نخستین جفت نری که توجه آنها را جلب کند انتخاب می‌کنند اما این موضوع در مورد این خرچنگ‌ها صدق نمی‌کند؛ چراکه در زمان جفت‌جویی آنها تمام خرچنگ‌های نر باید پیش از انتخاب شدن، لانه‌ای را حفر و در ادامه آن‌را با شاخ و برگ زیبا کنند. این رویداد نشان می‌دهد که چگونه جانورانی با مغزهای ساده دارای قواعد پیچیده‌ای هستند.

سفر با هواپیمای دست‌ساز

لندن: زوج انگلیسی پس از 16‌سال توانستند یک هواپیمای دست‌ساز بسازند و با آن به دور دنیا سفر کنند. پاتریک‌الیوت 57ساله که خلبان بازنشسته است این هواپیما را با کمک همسرش در گاراژ خانه‌اش ساخته است. این زوج زمانی که تصمیم به ساخت هواپیما گرفتند، تصور نمی‌کردند که بتوانند با هواپیمای ساخت خودشان به 32‌کشور جهان از جمله مصر، عربستان، بحرین، هند، پاکستان و دیگر کشورها سفر کنند.

آنها در طول سفر یکساله خود حدود 1320‌گالن سوخت خریداری کردند. پاتریک در این باره گفت: حین سفر با مشکلاتی روبه‌رو بودیم؛ برای نمونه، یک‌بار نزدیک بود به‌دلیل شدت وزشِ باد در جزیره «کرت» یونان سقوط کنیم اما خوشبختانه توانستیم صحیح و سالم فرود آییم. آنها قصد دارند از این پس نیز به سفرهای خود ادامه دهند.

امضای گواهی مرگ خود

منهتن: قاضی دادگاهی در آمریکا در حالی پیرمرد 66‌ساله‌ای را به اتهام کلاهبرداری به 6سال زندان محکوم کرد که وی مطابق گواهی فوتش باید در دسامبر 2009‌در هندوراس مرده باشد. ماجرا از این قرار است که براساس مدارک مشخص شده خود متهم نامه‌ها و گواهی فوت خود را امضا و اینطور وانمود کرده که وی هنگام تعویض لاستیک تراکتور در هندوراس جان خود را از دست داده است. آنتونی‌مک‌ارلین پس از این مرگِ ساختگی با پای خود به انگلیس رفت و بعد از امضای مدارک قانونی از شرکت بیمه تقاضای دریافت 520‌هزار پوند حق بیمه عمر کرد اما مامور بیمه در تحقیقات اولیه می‌فهمد که اثر انگشت جدید با اثر انگشت روی گواهی فوت یکی است.

کد خبر 147545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز