همشهری آنلاین: رییس ستاد جشنواره مهرباران از برگزاری نخستین دوره جشنواره مهرباران با هدف برقراری ارتباط میان دانشجویان و نخبگان با سازمان‌های مردم نهاد برای شکوفایی و ارتقاء سطح خدمات اجتماعی NGO ها به اقشار آسیب پذیر جامعه خبر داد

نخستین دوره جشنواره مهرباران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره مهرباران، کاوه عابدین‌زاده در نشستی خبری با بیان اینکه جشنواره مهر باران برای نخستین بار 15 مهرماه در محل برج میلاد برگزار می‌شود گفت: این جشنواره با حضور موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد اعم از موسسه خیریه محک، موسسه خیریه اشرف النبیاء، خیریه بهمن دهش پور، بنیاد کودک، انجمن آلزایمر ایران، موسسه خیریه عصای سفید، بنیاد زینب کبری، انجمن حمایت از معلولان قطع نخاعی، انجمن حمایت از مبتلایان به دیابت، موسسه خیریه نیکوکاری رعد، موسسه مهر آفرین و انجمن تالاسمی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف این جشنواره برقراری ارتباط میان دانشجویان و نخبگان با سازمان‌های مردم نهاد برای شکوفایی و ارتقاء سطح خدمات اجتماعی NGO ها به اقشار آسیب پذیر جامعه است و به نوعی می‌توان اینگونه عنوان کرد که این جشنواره به دنبال ترویج کمک به دیگران و افزایش حس انساندوستی و ایثار در جامعه است.

رییس ستاد جشنواره مهرباران اظهار داشت: هم اکنون 12 هزار دانشجو موسسه آموزشی پارسه برای همکاری با سازمان‌های مردم نهاد شناسایی شده‌اند که به مدت 2 سال با موسسات خیریه و سمن‌ها همکاری افتخاری خواهند داشت.

عابدین زاده گفت: در این طرح باید هر دانشجو سالیانه 20 هزار تومان به عنوان حق عضویت به این NGO ها پرداخت کند که این موسسه آموزشی هزینه حق عضویت تمامی دانشجویان که مبلغی حدود 200 میلیون تومان است را به عهده گرفته است.

دبیر جشنواره مهرباران در پاسخ به این پرسش که آیا خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دیگری هم می‌توانند از خدمات دانشجویی در این طرح بهره مند شوند گفت: هر خیریه‌ای که 100 دانشجو آن را تائید کنند و با آن همکاری داشته باشند در این طرح قرار می‌گیرد. البته انتخاب موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد توسط دانشجویان آزاد هست و اجباری برای همکاری با یک خیریه خاص نیست.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های این جشنواره افزایش ارتقاء سطح مطالعه در جامعه است که تجهیز کتابخانه‌های 10 دانشگاه در مناطق محروم از جمله برنامه‌های در دست اجرا است.

عابدین زاده همچنین با اشاره به سیستم بیمه تحصیلات تکمیلی خاطرنشان کرد: سیستم بیمه خدمات تکمیلی جزو خدماتی است که به دانشجویان کارشناسی ارشد ارایه می‌شود و هدف اصلی در ارتباط با مسئولیت اجتماعی سازمان آموزش عالی پارسه است.

حمایت مالی از دانشجویان دکتری

وی ادامه داد: در روز برگزاری جشنواره جوایزی به رتبه های برتر کارشناسی ارشد اهدا می‌شود و همچنین رتبه های یک کارشناسی ارشد تا پایان دکتری حمایت مالی و بورسیه می شوند به طوری که معادل 350 هزار تومان ماهانه تا پایان دکترا مشروط بر اینکه مقطع دکترا را در ایران ادامه دهند، به آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جشنواره مهر باران برای دانشگاه‌های سراسری کشور اجرا می شود گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد نیز می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

کد خبر 147292
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز