همشهری آنلاین: مقررات منع رفت و آمد شبانه در نجف اشرف و برخی شهرهای اطراف آن در ساعات روز نیز تا اطلا‌ع ثانوی اجرا می شود

پلیس این شهر همه ورودی های شهر نجف را بسته و هیچ کس حتی اهالی این شهر که برای زیارت به کربلای معلی و دیگر امور به خارج از شهر نجف اشرف رفته بودند، هم اکنون از ورود آنها به شهر جلوگیری می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نجف اشرف، پلیس شهر نجف اشرف بامداد جمعه (13 بهمن) تخلیه منازل ساکنان اطراف حرم حضرت علی "ع" را آغاز کرده است و همچنان ادامه دارد، علا‌وه بر این همه درب های ورودی حرم مطهر امام اول شیعیان نیز بر روی زائران بسته و بازار این شهر نیز بطور کامل تعطیل است.

بر پایه این گزارش هم اکنون پلیس از ورود زائران از جمله زائران ایرانی ‌به حرم مطهر حضرت علی علیه السلا‌م‌، جلوگیری و آنها را به هتل های محل‌اقامت خود هدایت می‌کنند.

این در حالی است که برخی دفاتر شرکت‌ها و نمایندگی های کشورهای دیگر از جمله دفتر نمایندگی واحد مرکزی خبر در نجف اشرف که در نزدیکی حرم مطهر مولی الموحدین علی "ع" قرار دارد، به دستور پلیس تعطیل شده است.

یک منبع آگاه در پلیس نجف اشرف درباره این موضوع به خبرنگار واحد مرکزی خبر در نجف اشرف گفت: تهدیدات جدی از طرف گروه های جند السما، این شهر را تهدید می‌کند و ما برای حفظ حرم مطهر امام علی "ع" و جان مردم و جلوگیری از بروز هرگونه خطری چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌ایم.

دیشب پلیس نجف اشرف در اقدامی فوری با گشت زنی در سطح این شهر و اطلا‌ع رسانی از طریق بلندگو اعلا‌م کرد مقررات منع رفت و آمد شبانه تا اطلا‌ع ثانوی از ساعت بیست و دو هر شب تا هشت صبح فردا اجرا خواهد شد.

احمد دعیبل سخنگوی استانداری نجف اشرف نیز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در نجف اشرف با تایید این خبر افزود: در واقع این مقررات، تمهیدات امنیتی جدیدی است.

همه زائران ایرانی در سلا‌مت کامل به سر می‌برند

کد خبر 14722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز