همشهری آنلاین: رسانه‌های جهان در سطح گسترده‌ای به انعکاس سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین پرداختند.

به گزارش فارس، رسانه‌های جهان در سطح گسترده‌ای به انعکاس سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین پرداختند.

 آسوشیتدپرس، خبرگزاری معروف آمریکایی در انعکاس سخنان رهبر انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران با محکوم به شکست دانستن طرح تشکیلات خودگردان برای اعلام کشور فلسطینی از طریق سازمان ملل متحد، از طرح دو کشور فلسطینی و اسرائیلی انتقاد کرد.

 به نوشته این خبرگزاری، آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد که فلسطینیان نباید خود را محدود به مرزهای 1967 کنند که مستلزم به‌رسمیت شناختن اسرائیل است، چرا که تمام این سرزمین به فلسطینیان تعلق دارد.

 آسوشیتد پرس افزود: [آیت الله] خامنه‌ای، بار دیگر اسرائیل را یک "غده سرطانی" دانست که باید برچیده شود. وی تصریح کرد که "ادعای ما آزادی تمام فلسطین است و نه تنها بخشی از آن. فلسطین سرزمینی است که از رودخانه اردن تا دریای مدیترانه گسترده شده است."

 این خبرگزاری همچنین به نقل از مقام معظم رهبری نوشت که مقاومت تنها گزینه باقی مانده پیش روی فلسطینیان است و فلسطینیان باید با هر هزینه‌ای این مقاومت را تا آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل ادامه دهند.

 

آسوشیتد پرس افزود: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح خواستار رسیدن به راه حلی مبتنی بر گفتگو هستند در حالی که حماس، قسم خورده است که اسرائیل را نابود کند.

 شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا نیز عینا خبر اسوشیتد پرس را نقل کرده است و روزنامه صهیونیستی هاآرتص در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری نوشته است: رهبر عالی ایران تصریح کرد که ما نمی‌گوییم که مهاجران یهود باید به دریا ریخته شوند یا حکمیت سازمان ملل متحد پذیرفته شود، بلکه راهکار ما مبتنی بر یک همه پرسی است که همه فلسطینیان در آن حضور به هم رسانند.

 هاآرتص در گزارش خود به سخنان سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با یکی از رهبران حماس نیز اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت که حمایت غرب از اسرائیل بی‌فایده است چرا که به خواست خداوند، نابودی اسرائیل نزدیک است.

 روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز با این تیتر سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داده است: "[آیت الله] خامنه‌ای در کنفرانس انتفاضه راه حل دو کشور [فلسطین و اسرائیل] را رد کرد".

 این روزنامه به حضور نمایندگانی از 50 کشور در اجلاس مزبور اشاره کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری چنین نوشت: آیةالله علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران روز شنبه هر گونه طرحی را که منجر به تقسیم سرزمین فلسطین شود، رد کرد.

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری تصریح کرد که هر طرحی که دو کشور را در سرزمین فلسطین به رسمیت بشناسد مستلزم به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است. مردم فلسطین همان‌گونه که در غزه نشان دادند، تنها در سرزمینی حکومت خود را تشکیل خواهند داد که از اشغال اسرائیل آزاد شده باشد.

 خبرگزاری فرانسه نیز بر پیشنهاد ایران مبنی بر برگزاری رفراندوم با حضور تمامی مردم فلسطین تاکید کرده است.

 روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارش خود از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، بر مواضع ایشان در خصوص لزوم برگزاری رفراندوم در منطقه و همچنین بر لزوم مقاومت فلسطینیان در برابر اسرائیل تاکید کرده است. این روزنامه به سخنرانی خالد مشعل نیز در این کنفرانس اشاره کرده است.

 علاوه بر نشریات فوق، بسیاری از نشریات و رسانه‌های جهان سخنان رهبر انقلاب اسلامی را به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس منعکس کرده‌اند. برخی از این رسانه‌ها و نشریات عبارتند از: ای‌بی‌سی نیوز، گاردین، ام‌اس‌ان‌بی‌سی، سیاتل‌تایمز، بوستون، دیلی‌بولتن، اوماها، هندو و ...

 گفتنی است تا ساعت مخابره این خبر با جستجوی تیتر انگلیسی به کار گرفته شده از سوی اسوشیتدپرس در انعکاس این خبر  در موتور جستجوی گوگل بیش از 53 هزار صفحه یافت می‌شود.

کد خبر 147164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز