چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام ارشد نظامی عضو شورای ملی انتقالی لیبی گفت: مخفیگاه قذافی که به تازگی از شهر سرت گریخته شناسائی شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، گفته می‌شود قذافی به همراه شماری از مزدورانی که وی را همراهی می‌کنند در صحرای لیبی بسر می‌برد و احتمالا به سوی الجزایر یا نیجر در حرکت است.

برخی گزارش‌ها نیز از حضور قذافی در میان اعضای یکی از قبایل صحرا نشین در غرب لیبی حکایت دارد.

نیروهای انقلابی لیبی با پیشروی در صحرای غربی این کشور به جستجو برای یافتن قذافی و مزدوران همراه وی ادامه می دهند.

نیروهای انقلابی تا شهر اوباری در حاشیه صحرا که گفته می شود عبدالله السنوسی رئیس دستگاه اطلاعاتی قذافی هفته گذشته در آنجا بوده است پیش رفته اند.

دادگاه ویژه رسیدگی کننده به جنایت علیه بشریت حکم بازداشت قذافی و السنوسی را صادر کرده است.

بین شهر اوباری و مرز نیجر و الجزایر صحرائی به طول چهار صد کیلومتر وجود دارد که گفته می شود قذافی در نقطه ای از آن پنهان شده است. برخی از اعضای خانواده قذافی از همین مسیر به نیجر و الجزایر گریخته اند.

محمد المدنی از مقامات نزدیک به قذافی که اکنون در بازداشت خانگی بسر می‌برد ، می‌گوید قذافی هرگز تسلیم نخواهد شد. قذافی بین مرگ و پیروزی یکی را انتخاب خواهد کرد و به عقیده من پیروزی وی بسیار دشوار اما مرگ وی بسیار محتمل است.

شماری از نظامیان وفادار به قذافی در شهر اوباری خود را به نیروهای انقلابی تسلیم کرده‌اند.

آنها می‌گویند هفته گذشته فرماندهان آنها به همراه صدها نظامی وفادار به قذافی اوباری را به قصد نیجر ترک کردند.

شماری از افرادی که گفته می‌شود مزدوران قذافی بوده‌اند به دست نیروهای انقلابی اسیر شده‌اند اما مدعی هستند که آنها شهروند نیجرند و برای کار به لیبی آمده‌اند.

کد خبر 146972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز