همشهری آنلاین: صدها تن از نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی روز یکشنبه از جبهه شرق سرت وارد این شهر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سرت، ورود صدها تن از نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی از جبهه شرقی به سرت در حالی انجام شده است که این نیروها در جبهه غربی همچنان مواضع خود را در اختیار دارند و در راستای حفظ این مواضع گام برمی دارند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود افزود، نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی با تجهیزات سنگین و چند تاتک وارد شهر سرت شدند.

یکی از فرماندهان نیروهای شورای ملی انتقالی گفت: ما با سلاحهای سبک در اطراف سرت مشغول جنگ هستیم. ما به سوی نیروهای قذافی شلیک می کنیم، اما پاسخ آنها به این آتش ما سنگین نیست. هواپیماهای ناتو نیز مواضع نیروهای قذافی را هدف قرار داده اند. شخصا شاهد عملیات هواپیماهای ناتو بر فراز آسمان سرت بودم.

گفته می شود که بیشتر کامیون های نیروهای شورای ملی انتقالی که وارد شهر سرت شده اند، حامل مواد غذایی و آب

بوده اند که نشاندهنده این است که نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی قصد دارند مواضع خود را در سرت تثیبت کنند.

از سوی دیگر نیروهای شورای ملی انتقالی در غرب سرت همچنان در حال حفظ مواضع خود هستند و اعلام کردند که دستور دارند حملات جدیدی به سرت انجام ندهند، تا هواپیماهای ناتو بدون هیچ مشکلی به عملیاتهایشان ادامه دهند.

برخی از نیروهای انقلابی اعلام کردند که نیروهای قذافی برای کند کردن پیشروی نیروهای نیروهای شورای ملی انتقالی در برخی مناطق غرب سرت مین گذاری کرده اند.

یکی از نیروهای شورای ملی انتقالی در این رابطه گفت: از این هراس داریم که نیروهای قذافی در برخی مناطق مین گذاری کرده باشند که این موضوع ما را نگران کرده است. بنابراین ما باید هوشیارتر باشیم. پس از یک روز درگیری شدید در جبهه غربی اوضاع امروز در این منطقه آرام بوده است.

یکی از فرماندهان نیروهای انقلابی گفت: روز گذشته ما 13 کیلومتر درون شهر سرت پیشروی کردیم و سپس عقب نشینی نمودیم.

گفته می شود که فرماندهان ناتو به نیروهای انقلابی لیبی اعلام کردند به دلیل عملیات هواپیماهای ناتو عقب نشینی کنند تا هواپیماهای ناتو بتوانند مواضع مختلف نیروهای قذافی را هدف قرار دهند.

حملات هواپیماهای ناتو علیه مواضع نیروهای قذافی در چند منطقه سرت نیز روز یکشنبه ادامه داشته است.

کد خبر 146572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز