همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان این که هر کسی که به فکر خود نباشد "بسیجی" است، ‌گفت: فرهنگ بسیجی یعنی به فکر خدا و خلق خدا بودن و امروز برای کار و فعالیت در جامعه به این فرهنگ نیاز داریم

قالیباف

به گزارش تهران سما، ‌دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که عصر روز گذشته از سوی حوزه بسیج معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محل لانه جاسوسی برگزار شد،‌ هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌های مردان این سرزمین دانست و گفت: خدا را شاکرم که توفیق یافتم در جمع کسانی باشم که به حق به مردم نجیب تهران خدمت رسانی و برای رفاه و آسایش آنان تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب می‌گفتیم که اگر اسلام در مسند حکومت قرار گیرد زندگی مادی و معنوی ما از هر لحاظ تامین می‌شود ، هر چند امروز گاهی افراد این حرف را با این صراحت نمی‌گویند، اما مهم‌ترین آرمان امام (ره) و شهدا این بود و اگر ما از غافله شهدا بازمانده‌ایم و توفیق و صلاحیت نداشتیم، وظیفه داریم امروز در عمل ادامه دهنده راه شهدا باشیم و باید کارآمدی نظام را به جوانان دنیا و کشورمان نشان دهیم و این یعنی همان سرباز ولایت بودن و همان خدمت به خلق خدا.

قالیباف خاطرنشان کرد: باید سیر تعالی افراد را فراهم کنیم و این مهم‌ترین هدف شهدا بود.

شهردار تهران تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی ما نیز قصد داشتند به ما بگویند دین به درد اداره جامعه نمی‌خورد و این حرف همه منحرفان، لیبرال‌ها و منافقان بود که بگویند دین امری شخصی بوده و اجتماعی نیست، ‌امروز باید با خدمت صادقانه به خلق خدا و با فرهنگ بسیجی و تلاش و کار، کارآمدی دین در جامعه را ثابت کنیم.

شهردار تهران با بیان این که هرکسی که به فکر خود نباشد یک بسیجی است، ‌گفت: برای کار و فعالیت در جامعه به این فرهنگ نیاز داریم و نباید از این مسیر خارج شویم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات تاکسیرانان در سطح شهر اظهار کرد: تلاش داریم در این حوزه و سایر بخش‌های شهرداری تحولاتی ایجاد کنیم چرا که معتقدیم تا زمانی که در درون شهرداری تحول ایجاد نشود در شهر نیز تحولی رخ نمی‌دهد و انصافا امروز معاونت ترافیک از معاونت‌های موفق و پر تلاش و ایثارگر است.

قالیباف ادامه داد: کارکنان حمل و نقل عمومی زحمات زیادی می‌کشند و ما باید به نحو شایسته برای 100 هزار نفر تاکسیرانی که مشغول فعالیت هستند در حوزه رسیدگی به موضوعات معیشتی و همچنین مسائل فرهنگی و اجتماعی تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: این موضوع بیش از یکسال است که دغدغه ذهنی من است و برنامه‌ای نیز برای این کار تنظیم کرده‌ام تا این قشر تاثیرگذار و زحمتکش با مشکلات کمتری مواجه باشند.

شهردار تهران خطاب به تاکسیرانان گفت: نفشی که شما در سطح شهر و در اکثر موضوعات دارید ، گاهی از نقش مهم ترین رسانه‌ها نیز پر رنگ تر است و نقش و فرصتی که شما می‌توانید در فرهنگ عمومی شهر داشته باشید بسیاری افراد دیگر ندارند.

وی تصریح کرد: با همه وجود سختی کار حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی را درک می‌کنم و با آن آشنا هستم و امیدوارم بتوان اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده و گام‌های خوبی برداشته شود.

کد خبر 146943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز