همشهری آنلاین: جواهرات ارزشمند "الیزابت تیلور" و یک نقاشی از "ون گوک" چکش حراج می‌خورند.

به گزارش ایسنا به نقل از اس.ام.اچ،حراج انگشتر الماسی ‌٣٣ قیراتی از جواهرات الیزابت تیلور، هنرپیشه‌ سرشناس و اسطوره‌ای هالیوود و یک اثر نقاشی از ونسان‌ون‌گوک بیش از ‌٥٠ میلیون دلار را برای موسسه‌ الیزابت تیلور به ارمغان می‌آورد.

حراجی کریستی روز گذشته فهرست اشیاء حراجی شعبه‌های نیویورک و لندن خود را اعلام کرد.

در میان این اشیا ارزشمند تعدادی از یک هزار قطعه جواهر، لباس‌های مارک‌دار و آثار هنری متعلق به این بازیگر برنده‌ اسکار نیز به چشم می‌خورد.

تیلور ‌٧٩ ساله در ماه مارس امسال درگذشت.

مایکل ویلدینگ ـ پسر الیزابت تیلور ـ پس از مرگ مادرش از او به عنوان انسانی خارق‌العاده یاد کرد که زندگی کامل و ایده‌آل و سرشار از عشق و احترام داشت.

الماسی ‌١٩/٣٣ قیراتی وی هدیه‌ای از سوی ریچارد برتون‌ - پنجمین همسر تیلور - بود که وی دو بار با او ازدواج کرد.

برتون این انگشتر الماس را در سال ‌١٩٦٨ به قیمت ‌٣٠٥ هزار دلار از حراجی سابتی نیویورک خریداری کرد. این قیمت بالا در آن زمان برای یک انگشتر یک رکوردشکنی محسوب می‌شد.

یکی دیگر از هدیه‌های برتون گردنبندی گلابی شکل با ‌٢٠٣ قطعه مروارید بود که ارزش آن بین ‌٢ تا ‌٣ میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

الیزابت تیلور دختر یک دلال هنری بود که در سال ‌١٨٨٩ اثری از ون‌گوک را خریداری کرد. وی این نقاشی را به قیمت ‌٩٢ هزار پوند از حراجی سابتی لندن خرید و به دخترش هدیه کرد.

پیش‌بینی می‌شود این شاهکار هنری بین ‌٥ تا ‌٧ میلیون پوند به حراج برود.

حراجی کریستی ارزشمندترین نقاشی‌های تیلور را در حراجی آثار مدرن و امپرسیونیست خود در ‌٧ و ‌٨ فوریه ‌٢٠١٢ به فروش می‌رساند.

لباس‌ها، لوازم آرایش،‌ یادگاری‌ها و وسایل تزیینی تیلور نیز از ‌١٤ تا ‌١٦ دسامبر در نیویورک به معرض فروش گذاشته می‌شوند.

ونسان ویلم ون گوک نقاش نامدار هلندی بود.

هرچند او در زمان حیاتش در گمنامی کامل به سر می‌برد، اما اکنون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقاشان امپرسیونیسم شناخته می‌شود.

ون گوک در 30 مارس ‌١٨٥٣ در زوندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. ون گوک جوانی خود را به عنوان دلال آثار هنری، معلم و واعظ مذهبی گذراند.

او اعتقاد دینی عمیقی داشت و مدتی در انگلستان و نیز در میان کارگران معادن زغال سنگ بلژیک به عنوان مبلغ غیرروحانی مسیحی فعالیت کرد.

پس از مواجهه با آثار ژان فرانسوا میله عمیقا تحت تاثیر نقاشی‌های او و پیام اجتماعی آن‌ها قرار گرفت. در همین زمان بود که طراحی را به‌صورت جدی و حرفه‌ای شروع کرد.

ون‌گوک شیفته‌ نقاشی از کافه‌های شبانه، مردم طبقه‌ کارگر، مناظر طبیعی فرانسه و گل‌های آفتاب‌گردان بود.

مجموعه‌ "گل‌های آفتابگردان" او که تعدادی از آن‌ها از معروف‌ترین نقاشی‌هایش نیز محسوب می‌شوند، شامل ‌١١ اثر است.

خودنگاره‌ها و "شب‌های پرستاره" وی از دیگر نقاشی‌های برجسته‌ او محسوب می‌شوند.

فیلم‌های داستانی و مستند زیادی درباره‌ ون‌گوک و آثارش ساخته شده است.

 

کد خبر 146919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز